Trainees werven met rake sketches

Provincie Overijssel
Waarom moet jij trainee worden bij de Provincie Overijssel?
De huidige trainees in beeld.

De uitdaging

De Provincie Overijssel neemt elke twee jaar een aantal trainees aan. HBO geschoolde potentials die nieuwsgierig zijn naar een baan bij de provincie. Binnen de Provincie en vergelijkbare organisaties ervaren ze in twee jaar drie verschillende beroepen, naar eigen keus. Een unieke kans om werkervaring op te doen en een voet in de deur te krijgen bij een organisatie als de Provincie Overijssel. De huidige periode kwam ten einde en de inschrijvingen voor de volgende stonden open. Aan ons de taak om zoveel mogelijk deelnemers enthousiast te maken om aan het traineeship mee te doen. Challenge accepted!

Ons inzicht

De Provincie Overijssel stelde voor om de twee huidige trainees te interviewen over hun traineeship en ervaringen daarmee. Zij zijn immers de beste ambassadeurs voor het onderwerp! Wij spraken de twee trainees en luisterden goed naar wat zij vertelden over het traineeship. “Een snelkookpan voor je carrière,” was een van hun uitspraken. Dat soort opmerkingen zijn voor ons goud waard. Maar er was meer nodig om verkeer naar deze video te krijgen. De doelgroep zijn net afgestudeerde jongeren, en hoe vaak struinen die rond op het YouTube-kanaal van de Provincie Overijssel?

De traineesketches, deze keer met gefrustreerde jongeman!

Onze oplossing

Precies, niet vaak. Daarom hebben we twee sketches aan de videomarketingstrategie van dit project toegevoegd. Korte, ludieke, eye-catching video’s die via social media verspreid en geadverteerd worden. De vorm van die sketches was essentieel. De informatieve kant van het traineeship vertellen we in de hoofdfilm, deze sketches dienen als trigger om die hoofdfilm te bekijken. In die sketches hebben we het proces van solliciteren (en de honderd afwijzingen die daarbij komen kijken) uitvergroot en op een speelse manier in beeld gebracht. Met deze sketches adverteerde de Provincie Overijssel op Snapchat, Instagram en Facebook, en dat heeft effect gehad.

Het resultaat

De sketches en hoofdfilm zijn erg goed ontvangen. De Provincie Overijssel gaf aan dat in de maanden na het lanceren van de videomarketingstrategie er veel meer aanmeldingen voor het traineeship waren dan ze gewend zijn. Een prachtig voorbeeld van een videomarketingstrategie bestaande uit verschillende soorten video’s met verschillende doelen effect kan hebben. Door het verhaal van de huidige trainees op een inspirerende, persoonlijke manier te vertellen, en de doelgroep te enthousiasmeren met sketches, hebben we het doel behaald.

Zou jij ook wel zo’n film willen?

NEEM CONTACT OP dan kunnen we je helpen!