Klappende kijkers met je eigen livestream

Een livestream met een tv-waardige uitstraling,
waardoor je hoge kijkcijfers en goede recensies krijgt

Een livestream met een tv-waardige uitstraling, waardoor je hoge kijkcijfers en goede recensies krijgt

Stel je vraag aan Stefan

Heb je een vraag? Of behoefte aan advies? Bel of mail met onze videostrateeg, Stefan Hollegien.

Beste marketing / communicatie collega,

Wil jij een grote groep mensen bereiken? Om hen:

  • iets te vertellen?
  • enthousiast te maken?
  • te overtuigen?
  • of iets te laten kopen?

Misschien heb je daarom de afgelopen maanden voor het eerst een webinar of livestream uitgezonden.

Is dat niet helemaal goed gegaan? Bijvoorbeeld omdat de verbinding haperde of er maar 2 man en een paardenkop zaten te kijken?

Het kan ook anders.

Wat vind je ervan om een professionele livestream uit te zenden? Met een tv-waardige studiosetting? Waar tientallen, honderden of duizenden mensen tegelijk naar kijken? Van wie je aan het eind applaus krijgt?

Als dat is wat je wil, laat dan een professionele livestream uitzenden.

GRATIS STRATEGIESESSIE

Waarom wil je een livestream uitzenden? Welke locatie is hiervoor het geschiktst? En hoe zorg je ervoor dat je zoveel mogelijk aanmeldingen krijgt? Ontdek het in een gratis strategiesessie met onze videostrateeg, Stefan Hollegien.

Multi-inzetbare videotool

Een livestream is een slimme videotool in heel veel situaties, zoals een:

– interne bijeenkomst
– virtuele conferentie
– hybride conferentie
– productlancering
– workshop
– webinar
– online training
– open dag
– inloopavond

Livestream laten uitzenden door Fideo, dit is wat je krijgt

  • Een professionele livestream om iets te vertellen, uit te leggen of (uiteindelijk) te verkopen
  • Hoge beeldkwaliteit (full HD), waardoor je livestream scherp te bekijken is op tv, laptop, tablet en smartphone
  • Een super stabiele verbinding die niet hapert of wegvalt
  • Advies over het beste kanaal om op uit te zenden, zoals Facebook Live, LinkedIn en YouTube
  • Locatieonafhankelijk livestreamen: stream waar jij maar wilt. Binnen of buiten. Bij jou of bij ons. Of op een externe locatie, zoals een theaterzaal
  • Een team van ervaren videomakers en -marketeers die alle benodigde content voor jouw livestream maken, zoals een leader (opening), bumpers (overgangen), video’s, animaties, vormgeving en muziek
  • Een hoge kwaliteit opname (full HD) om na te sturen naar al je kijkers. Ook voor wie niet heeft gekeken
  • Kies je voor onze studio, dan bouwen we ‘m om in jouw huisstijl. Met de door jou gewenste uitstraling, meubels en attributen
‘Goed te volgen. Hiervoor mijn complimenten. Goed alternatief voor fysieke bijeenkomst.’
Kijker van de livestream van ENGIE

Voor energieleverancier ENGIE hebben we 5 avonden lang een digitale inloopavond georganiseerd. Dat deden we vanuit onze eigen studio, gestyled in een huiselijke sfeer.

‘Een goede oplossing zo online. Setting op de bank is fijner dan alleen een hoofd voor de camera.’
Kijker van de livestream van ENGIE

De 3 redenen dat een livestream mislukt

❌ Je livestream heeft een slechte verbinding
Een school uit Overijssel had het goed voor elkaar: +1.000 kijkers zaten in de wachtruimte voor de livestream van de Open Dag. ‘3, 2, 1… en we zijn live.’ O’ nee, toch niet! Het platform was niet berekend op zoveel kijkers. En het beeld ging op zwart. Een half uur lang! Tot frustratie van groep 8’ers en hun ouders.

Wij werken met een platform waarbij het niet uitmaakt of je nou 75 of 5.000 kijkers hebt. En of die nou in Nederland, België of aan de andere kant van de oceaan zitten. Het werkt altijd.

❌ Je livestream is – gaaaaaap – boring!
Denk even aan een praatprogramma, zoals Pauw, DWDD of Jinek. Kun je je voorstellen dat deze programma’s met maar 1 camera worden gefilmd? Super statisch en supersaai. Toch gebeurt het bij livestreams. Eén camera op een statief.

Wij doen het anders, want we werken altijd met minimaal 2 camera’s. Zo kunnen we switchen tussen een close-up, medium en wide shot, én de PowerPoint presentatie. Onze regisseur schakelt op de best getimede momenten. Hierdoor houden we je kijkers bij de les en maken we jouw livestream een stuk aantrekkelijker om naar te kijken.

❌ Je livestream biedt geen interactiemogelijkheden
Een professionele livestream kan de allure hebben van een praatprogramma, maar heeft één belangrijk voordeel: kijkers kunnen meedoen. Het maakt niet uit waar ze zijn en met hoeveel: iedereen kan meedoen. Bijvoorbeeld door een vraag te stellen of poll in te vullen.

Samenwerken?

Interesse om met ons samen te werken? Te gek! Laat ons weten waarmee we je kunnen helpen.

deel je uitdaging

Wat je nog meer krijgt

✅ Wij geven je tips om je livestream niet als een nice to see, maar als een must see aan te kondigen. Eén van de belangrijkste issues: kies een hot onderwerp waardoor mensen denken: deze mag ik niet missen, hier moet ik bij zijn

Interactieve tools, zoals live polls, live chat en breakout rooms

Multichannel livestream: heb de mogelijkheid om niet op 1, maar meerdere kanalen tegelijkertijd uit te zenden. Zoals Facebook Live, LinkedIn, YouTube en Vimeo. Allemaal zonder advertenties. Je kijkers zullen je dankbaar zijn

Verzamel e-mailadressen van kijkers door ze bijvoorbeeld te verplichten om hun naam en e-mailadres in te voeren en gebruik hun mailadres voor follow-up acties

Custom call to actions: op ieder gewenst moment tonen we custom call to actions, waarmee we je kijkers maximaal aansporen om actie te ondernemen

✅ Tijdens de livestream krijg je realtime inzicht in de analytics. Na de livestream ontvang je een rapport met alle kijkcijfers

✅ Een beveiligde stream, waardoor – als je dat wilt – alleen genodigden kunnen kijken. Handig als je het exclusief wilt houden of als het om een interne bijeenkomst gaat

✅ Een 4G backup waardoor je altijd live blijft, ook als de reguliere internetverbinding wegvalt

✅ De beschikking over onze livestream studio, die helemaal is aan te passen naar jouw huisstijl en wensen

Benieuwd naar de kosten van een livestream? Lees dan verder.

Sandra Siemers

ENGIE | senior adviseur communicatie

‘Mensen hebben gezegd dat de livestream echt goed in elkaar zat. Een mooie mix tussen inhoud, humor en trotse momenten.

Voor ons was het belangrijk dat het programma technisch goed zou verlopen. Niets is zo’n dissatisfier als wanneer je halverwege een stream er uit wordt geknikkerd. Aan onze technische verwachtingen hebben jullie zeker voldaan, zo niet overtroffen.

We houden altijd aan het begin van het jaar een evenement om iedereen te inspireren, motiveren en een trots gevoel op te wekken. Trots op het bedrijf waar ze werken.

Normaal gesproken een live-event. Dat kon dit jaar niet. Een extra uitdaging om het online voor elkaar te krijgen. Met een doelgroep van 500 man die vanuit huis meekijkt.

Hoe houd je hun aandacht 90 minuten vast? Hier hebben we goed over nagedacht en een format ontwikkeld in lijn met De Wereld Draait Door. Een format dat herkenning oproept, maar ook verrassende elementen heeft.

De dynamiek, de interactie met het thuispubliek en het instarten van van tevoren gemaakte video’s, zorgden ervoor dat de kijkers geprikkeld bleven.

Natuurlijk stond er een roze olifant in de kamer: de verkoop van een deel van ENGIE Energie. Een gevoelig onderwerp. Dat hebben we dan ook niet gebagatelliseerd, maar van alle kanten belicht. Zo kreeg het thuispubliek bijvoorbeeld de mogelijkheid om live vragen te stellen.

Om iedereen in beweging te krijgen, hielden we een energieke afsluiter met René Wormhoudt, herstel- en conditietrainer van het Nederlands Elftal. Helga van Leur, de directie, collega’s thuis: iedereen deed mee. Ik heb in tijden niet meer zo gelachen.

Zo’n setting kun je alleen maar creëren als je je geen zorgen hoeft te maken. Als alle randvoorwaarden kloppen, inclusief professioneel geregelde techniek.

Iedereen moest enorm lachen en kon met een trots gevoel de bijeenkomst verlaten. Fijn dat dit allemaal zo gelukt is.’


Lees meer

Bas de Niet

H.N. Werkman Stadslyceum

Toen Bas de Niet van het Stadslyceum ons belde, was hij erg duidelijk: ‘Wij willen geen docent of teamleider die op camera een standaard praatje houdt. Wij moeten het niet vertellen, de kinderen moeten het vertellen. En vooral laten zien.’

Bas vertelde dat er de afgelopen jaren structureel meer aanmeldingen zijn dan beschikbare plekken. Met als gevolg dat tientallen leerlingen per jaar worden uitgeloot. ‘Alle 5 video’s en de animatie helpen ons om die positie te behouden. Dat we niet verlegen komen te zitten om kinderen.

Wat ik knap vind aan het hele plan, is dat het goed aansluit bij de belevingswereld van kinderen. En het roept emotie op. Je eerste jaar in 60 seconden bijvoorbeeld. Nieuwe lessen, nieuwe school, spannend allemaal. Die film is heel erg raak.

Een ouder reageerde: ‘Heel leuk en inspirerend. Ook in vergelijking met andere scholen (zijn ons aan het oriënteren voor de jongste). Heel enthousiasmerend!’

Maar ook onder personeel heeft het iets losgemaakt: ik proef trots. Bij collega’s, bij de directeur. De school wordt zó mooi afgebeeld.

Wij zijn heel tevreden over het resultaat. Het zijn erg aansprekende video’s die er uitspringen vergeleken met andere scholen. Ik verwacht dat we hiermee een voorbeeld zijn. Dat die scholen denken: dit is wel erg flitsend, hier moeten wij ook iets meer aan doen.’

Lees meer

Rosan van der  Tuuk

Roamler | marketing communications specialist

‘Het resultaat is gaaf en van hoge kwaliteit. We zaten onder redelijke tijdsdruk en dan ook nog tijdens corona. Zelfs met de getroffen maatregelen is het een hoogwaardig filmpje geworden dat hopelijk nog jaren mee kan. De feedback binnen ons bedrijf was ook zeer positief. Smaakt naar meer!’

We hebben de video ingezet op onze interne kanalen (onboarding, nieuwsbrieven, pushberichten) om onze nieuwe en reeds bestaande crowd van Klusmannen te activeren en enthousiasmeren. De volgende stap is extern gebruik; adverteren voor nieuwe Klusmannen!

We zagen dat onze Klusmannen actiever werden en dat was mooi, want Centraal Beheer lanceerde een grootschalige campagne voor Klushulp waardoor er meer klus aanvragen voor de Klusmannen binnenkwamen. Onze klussers gingen enthousiast aan het werk, mede dankzij de gezellige beeldvorming van deze video!

De samenwerking met jullie verliep hartstikke soepel. Jullie hebben ons goed begeleid in het creatieve proces en ons er te allen tijde bij betrokken gehouden: van het uitschrijven van het script tot de daadwerkelijke productie. Alles tot in de puntjes verzorgd en willing to take the extra mile.’

Lees meer

Livestream laten uitzenden?

Neem contact op en vertel ons meer over je uitdaging