Klappende kijkers met je eigen livestream

Een livestream met een tv-waardige uitstraling,
waardoor je hoge kijkcijfers en goede recensies krijgt

Een livestream met een tv-waardige uitstraling, waardoor je hoge kijkcijfers en goede recensies krijgt

Stel je vraag aan Stefan

Heb je een vraag? Of behoefte aan advies? Bel of mail met onze videostrateeg, Stefan Hollegien.

Beste marketing / communicatie collega,

Wil jij een grote groep mensen bereiken? Om hen:

  • iets te vertellen?
  • enthousiast te maken?
  • te overtuigen?
  • of iets te laten kopen?

Misschien heb je daarom de afgelopen maanden voor het eerst een webinar of livestream uitgezonden.

Is dat niet helemaal goed gegaan? Bijvoorbeeld omdat de verbinding haperde of er maar 2 man en een paardenkop zaten te kijken?

Het kan ook anders.

Wat vind je ervan om een professionele livestream uit te zenden? Met een tv-waardige studiosetting? Waar tientallen of honderden mensen tegelijk naar kijken? Van wie je aan het eind applaus krijgt?

Als dat is wat je wil, laat dan een professionele livestream uitzenden.

GRATIS STRATEGIESESSIE

Waarom wil je een livestream uitzenden? Welke locatie is hiervoor het geschiktst? En hoe zorg je ervoor dat je zoveel mogelijk aanmeldingen krijgt? Ontdek het in een gratis strategiesessie met onze videostrateeg, Stefan Hollegien.

Multi-inzetbare videotool

Een livestream is een slimme videotool in heel veel situaties, zoals een:

– interne bijeenkomst
– virtuele conferentie
– hybride conferentie
– productlancering
– workshop
– webinar
– online training
– open dag
– inloopavond

Livestream laten uitzenden door Fideo, dit is wat je krijgt

  • Een professionele livestream om iets te vertellen, uit te leggen of (uiteindelijk) te verkopen
  • Hoge beeldkwaliteit (full HD), waardoor je livestream scherp te bekijken is op tv, laptop, tablet en smartphone
  • Een super stabiele verbinding die niet hapert of wegvalt
  • Advies over het beste kanaal om op uit te zenden, zoals Facebook Live, LinkedIn en YouTube
  • Locatieonafhankelijk livestreamen: stream waar jij maar wilt. Binnen of buiten. Bij jou of bij ons. Of op een externe locatie, zoals een theaterzaal
  • Een team van ervaren videomakers en -marketeers die alle benodigde content voor jouw livestream maken, zoals een leader (opening), bumpers (overgangen), video’s, animaties, vormgeving en muziek
  • Een hoge kwaliteit opname (full HD) om na te sturen naar al je kijkers. Ook voor wie niet heeft gekeken
  • Kies je voor onze studio, dan bouwen we ‘m om in jouw huisstijl. Met de door jou gewenste uitstraling, meubels en attributen
‘Goed te volgen. Hiervoor mijn complimenten. Goed alternatief voor fysieke bijeenkomst.’
Kijker van de livestream van ENGIE

Voor energieleverancier ENGIE hebben we 5 avonden lang een digitale inloopavond georganiseerd. Dat deden we vanuit onze eigen studio, gestyled in een huiselijke sfeer.

De 3 redenen dat een livestream mislukt

❌ Je livestream heeft een slechte verbinding
Een school uit Overijssel had het goed voor elkaar: +1.000 kijkers zaten in de wachtruimte voor de livestream van de Open Dag. ‘3, 2, 1… en we zijn live.’ O’ nee, toch niet! Het platform was niet berekend op zoveel kijkers. En het beeld ging op zwart. Een half uur lang! Tot frustratie van groep 8’ers en hun ouders.

Wij werken met een platform waarbij het niet uitmaakt of je nou 75 of 5.000 kijkers hebt. En of die nou in Nederland, België of aan de andere kant van de oceaan zitten. Het werkt altijd.

❌ Je livestream is – gaaaaaap – boring!
Denk even aan een praatprogramma, zoals Pauw, DWDD of Jinek. Kun je je voorstellen dat deze programma’s met maar 1 camera worden gefilmd? Super statisch en supersaai. Toch gebeurt het bij livestreams. Eén camera op een statief.

Wij doen het anders, want we werken altijd met minimaal 2 camera’s. Zo kunnen we switchen tussen een close-up, medium en wide shot, én de PowerPoint presentatie. Onze regisseur schakelt op de best getimede momenten. Hierdoor houden we je kijkers bij de les en maken we jouw livestream een stuk aantrekkelijker om naar te kijken.

‘Een goede oplossing zo online. Setting op de bank is fijner dan alleen een hoofd voor de camera.’
Kijker van de livestream van ENGIE

❌ Je livestream biedt geen interactiemogelijkheden
Een professionele livestream kan de allure hebben van een praatprogramma, maar heeft één belangrijk voordeel: kijkers kunnen meedoen. Het maakt niet uit waar ze zijn en met hoeveel: iedereen kan meedoen. Bijvoorbeeld door een vraag te stellen of poll in te vullen.

Samenwerken?

Interesse om met ons samen te werken? Te gek! Laat ons weten waarmee we je kunnen helpen.

deel je uitdaging

Wat je nog meer krijgt

✅ Wij geven je tips om je livestream niet als een nice to see, maar als een must see aan te kondigen. Eén van de belangrijkste issues: kies een hot onderwerp waardoor mensen denken: deze mag ik niet missen, hier moet ik bij zijn

Interactieve tools, zoals live polls, live chat en breakout rooms

Multichannel livestream: heb de mogelijkheid om niet op 1, maar meerdere kanalen tegelijkertijd uit te zenden. Zoals Facebook Live, LinkedIn, YouTube en Vimeo. Allemaal zonder advertenties. Je kijkers zullen je dankbaar zijn

Verzamel e-mailadressen van kijkers door ze bijvoorbeeld te verplichten om hun naam en e-mailadres in te voeren en gebruik hun mailadres voor follow-up acties

Custom call to actions: op ieder gewenst moment tonen we custom call to actions, waarmee we je kijkers maximaal aansporen om actie te ondernemen

✅ Tijdens de livestream krijg je realtime inzicht in de analytics. Na de livestream ontvang je een rapport met alle kijkcijfers

✅ Een beveiligde stream, waardoor – als je dat wilt – alleen genodigden kunnen kijken. Handig als je het exclusief wilt houden of als het om een interne bijeenkomst gaat

✅ Een 4G backup waardoor je altijd live blijft, ook als de reguliere internetverbinding wegvalt

✅ De beschikking over onze livestream studio, die helemaal is aan te passen naar jouw huisstijl en wensen

Livestream laten uitzenden?

Neem contact op en vertel ons meer over je uitdaging