Podcaststudio huren

Podcaststudio huren in Zwolle | audio & video | kant-en-klaar opgeleverd | op 5 minuten van de A28 bij Zwolle | professionele, hoogwaardige uitstraling

EEN PROFESSIONELE PODCASTSTUDIO IN ZWOLLE

Stel je vraag aan Stefan

Heb je een vraag? Of behoefte aan advies? Bel of mail met Stefan Hollegien, eigenaar en strateeg bij Fideo.

Je luistert graag naar podcasts. In de auto, op de fiets of tijdens het koken. Om bijvoorbeeld iets te leren, jezelf te inspireren. Of gewoon omdat het leuk is.

Nu heb je het idee gevat om zelf ook een podcast te gaan maken. Alleen zit je met een aantal vragen, zoals:

  • Welke podcastapparatuur heb ik nodig?
  • Welke programma’s?
  • Hoe zorg ik ervoor dat het geluid goed klinkt?
  • Hoe zorg ik ervoor dat ik op Spotify terechtkom?

Belangrijke vragen om antwoord op te krijgen. Als je al ervaring hebt met podcasting, dan weet je dat het opnemen niet per se heel ingewikkeld is. Maar dat het ook makkelijk mis kan gaan.

  • Je dacht dat het opnameniveau goed was ingesteld, maar na de opname blijkt het geluid overstuurd te zijn, en daardoor onbruikbaar.
  • Je dacht dat de opname liep, maar achteraf bleek van niet. Shittt…

Wil je het bij jouw podcast goed aanpakken? Laat de opname en techniek dan aan ons over, zodat jij je kunt focussen op de voorbereiding, je gast en jullie gesprek.

Sfeerimpressie van onze podcaststudio in Zwolle.

Podcaststudio huren, dit is wat je krijgt:


👉 Een podcaststudio van 120 m2, waardoor je alle ruimte hebt voor ieder soort podcast en meerdere gasten

👉 Een volledig ingerichte studio, inclusief meubilair en professionele podcast- opnameapparatuur

👉 De keuze om staand of zittend de podcast op te nemen

👉 Gratis parkeergelegenheid: 4 parkeerplaatsen voor de deur, 50 parkeerplaatsen op 1 minuut lopen

👉 Goede bereikbaarheid: op 5 minuten van de A28 bij Zwolle, op 10 minuten van Zwolle-centrum

👉 Technische ondersteuning van onze studioexperts. Wandelende encyclopedieën met de grootste kennis

👉 Een kop koffie en een korte doorloop, waardoor je na aankomst al binnen 15 minuten kunt beginnen met de
opname

👉 De mogelijkheid om de studio per uur, dagdeel of dag te huren. Wil je het extra voordelig en de continuïteit waarborgen? Kies dan voor een abonnement op onze podcaststudio

👉 Na de opnames ontvang je een kant-en-klare podcast, die meteen gedeeld kan worden op Spotify, Apple Podcasts en Google Podcasts

‘We wilden geen gedoe met niet-werkend apparatuur. Daarom huurden we de hele week jullie studio. Hierdoor konden wij ons 100% focussen op de inhoud. En dat zorgde bij mij en alle sprekers voor veel rust.’
Laura Steman, Zorggroep Solis

GRATIS BRAINSTORMSESSIE

Wil jij serieus aan de slag met het maken van podcasts? En een programma maken waar goed over is nagedacht? Doe dan een brainstormsessie met Stefan Hollegien, eigenaar en strateeg bij Fideo. Tijdens deze sessie bespreken jullie jouw doel en doelgroep, maar vooral ook uit welke formatelementen je jouw podcast kunt opbouwen, zodat er straks een waardevolle podcast uit onze studio rolt.

De 3 redenen dat een podcast mislukt


Eén keer, nooit weer
Wist je dat veel podcasts maar één, twee of drie afleveringen hebben? Veel makers waarborgen de continuïteit niet, waardoor hun podcast al heel gauw strandt. Wij waarborgen de kwaliteit wel, door bijvoorbeeld iedere maand voor een periode van een half jaar of een jaar, de studio alvast voor jou te reserveren. Goede stok achter de deur, toch?

Los zand
We zijn groot voorstander van spelen en uitproberen, maar bij een podcast werkt het wel lekker als het in ieder geval een duidelijke belofte heeft. Voor wie maak je het? Waarom zou iemand gaan luisteren? En zich abonneren? Door samen met jou een format te ontwikkelen, komen we tot een podcast waar jouw publiek enthousiast naar luistert, iedere aflevering weer.

Bepaald geen technisch hoogstandje
Het geluid is te zacht of te hard (overstuurd) opgenomen. Jij staat harder dan je gast. De muziek en andere audio-vormgeving is wat betreft volume niet goed gelevelt met de rest; er zijn allerlei redenen waarom een podcast soms krakkemikkig klinkt. Daar hoef je je in onze studio, dankzij de podcastapparatuur en technische begeleiding, geen zorgen over te maken.

Onze klanten over Fideo

‘Het resultaat is spectaculair! We maken wel vaker films met behulp van andere bedrijven, maar jullie springen daar ver bovenuit’, aldus Alien Zwart van WDODelta. We hebben Alien en andere klanten gevraagd hoe zij kijken naar onze samenwerkingen en de resultaten die we samen hebben behaald. Hun testimonials lees je hieronder:

  • Klaas Boersma, Vonc communicatie
  • Karin Bunink, Prorail
  • Laura Steman, Zorggroep Solis
  • Judith Supèr, Volandis
  • Sandra Siemers, ENGIE
  • Sammy Slot, Rode Kruis
  • Alien Zwart, WDODelta

Klaas Boersma

Vonc communicatie | communicatieadviseur

“Wij helpen onze klanten met hun communicatie. Voor het organiseren van een webinar en livestream hadden we technische expertise nodig. Na een zoektocht in omgeving Zwolle zijn we bij jullie terecht gekomen. 

Vanaf het eerste gesprek was er meteen een klik en was het contact heel prettig. In het begin waren er meetings waarin jullie echt de juiste vragen wisten te stellen. Hierdoor werden de verwachtingen en onze wensen duidelijk.. Daarna gingen we over op praktische zaken zoals een projectplan en een helder draaiboek. Die duidelijke afstemming in het begin voorkomt misverstanden. 

Daarnaast hebben jullie een fijn team om mee te werken en denken jullie continu met ons mee. De flexibiliteit voor ons was heel prettig. Of jullie nu werken in jullie eigen studio of op locatie: alles kan en wordt heel professioneel gedaan. Na de eerste samenwerking merkte ik het meteen: er wordt door jullie kwaliteit geleverd. 

Dit maakt dat ik jullie op pad sturen en er vervolgens geen omkijken meer naar heb. Ik weet gewoon dat het goed komt. Zo lekker zorgeloos.”

Lees meer

Karin Bunink

Prorail | Directiesecretaresse

“Een event organiseren, met zowel live publiek als een thuispubliek. Eén kans om het goed te doen. En daarnaast nog een aftermovie verzorgen. Dat zag ik niet zitten. Daar heb ik de kennis niet voor.

Om die reden heb ik jullie benaderd. Want als je eenmaal live bent, kun je geen kant meer op. En die grote verantwoordelijkheid wilde ik zelf niet hebben. Vanuit eerdere ervaring wist ik al dat ik kan bouwen op jullie professionaliteit en expertise. Het was duidelijk dat jullie wederom begrepen wat voor ons belangrijk is. 

Zo heb ik me de hele voorbereiding geen zorgen hoeven maken. Ik wist voor 100% zeker dat dit goed kwam. Want bij jullie hoefde ik nergens achteraan. Dat gedeelte heb ik volledig uit handen kunnen geven, terwijl ik dit bij de rest van de organisatie absoluut niet kon doen. 

Tijdens het event verliep alles soepel. Toch gaan er altijd dingen net iets anders. En hier speelden jullie goed op in. Zo zouden we geen vragen uit de zaal doen, maar dit veranderde last minute. Nathan pakte direct een ipad om dit in orde te maken en gaf de dagvoorzitter instructies hoe dit werkte. Dit was ontzettend fijn. De jongens zijn zo niet gestresst te krijgen en heel professioneel. En ik kreeg van verschillende partners complimenten over jullie. 

Al met al, was het een geslaagd event. En de aftermovie was prachtig geworden. Deze werd ook erg snel opgeleverd na de livestream. Ik vind het erg sterk hoe jullie met mij mee hebben gedacht, de duidelijke communicatie en het nakomen van de afspraken. Jullie hebben ervoor gezorgd dat ik er ook van het event heb kunnen genieten. En nagenieten, met de mooie aftermovie.”

Lees meer

Laura Steman

Technologie voor Warme Zorg/Zorggroep Solis | regionaal projectleider zorgtechnologie

‘Als je in één week 23 webinars gaat uitzenden – die voor heel Nederland beschikbaar zijn – dan moet het er professioneel uitzien. 

Voor ons een hele uitdaging, omdat dit de eerste keer was dat we zoveel zouden uitzenden. 

Om erachter te komen welke webinar tool het beste bij ons paste, stelden jullie de juiste vragen, zoals: 
– Hoeveel kijkers verwachten jullie? 
– Moeten zij de webinars ook terug kunnen kijken? 
– En willen jullie gebruikmaken van een extra camera?

Hiermee brachten jullie aspecten naar voren waar we zelf nog niet over na hadden gedacht. 

Daarnaast hebben jullie een promotiefilm gemaakt. Met als doel: zoveel mogelijk aanmeldingen voor de webinars. Ik zei tegen Stefan: ‘Ik wil graag een film waar ik kippenvel van krijg.’ Alhoewel het lastig was, omdat we wegens corona niet overal mochten filmen, hebben jullie het maximale eruit gehaald.  En de kippenvel, die hebben we gekregen. Ik ben heel tevreden over de film. 

In de week van de webinars wilden we geen gedoe met slechte wifi en niet-werkend apparatuur. Daarom huurden we de hele week jullie volledig ingerichte webinar studio. Hierdoor konden wij ons 100% focussen op de inhoud. En dat zorgde bij mij en alle sprekers voor veel rust. 

Ook fijn dat jullie team op stand-by stond. Toen ik op een gegeven moment moest presenteren en het publiek niet meer zag, was Nathan er meteen bij om het op te lossen. Ik kreeg het er helemaal warm van en dacht: ‘Ik ben blij dat ik het niet alleen heb gedaan. Maar goed dat ik hier ben!’

Al met al was het echt een speciaal event, doordat we 5 dagen bij jullie op locatie waren. Ik kon me volledig focussen op de inhoud en hoefde me geen zorgen te maken. Zo was het voor mij en mijn collega’s ook echt een uitstapje.’

Lees meer

Judith Supèr

Volandis | adviseur marketing en communicatie

‘We organiseren elk jaar de Deskundigendag. Vorig jaar voor het eerst helemaal online vanwege coronamaatregelen. Toen zijn er wat dingen fout gegaan

Er werd afgeteld, we gingen live, maar na 3 seconden waren we niet meer live. Ook beeld en geluid werden door elkaar gehaald. Zat je naar kennissessie 1 te kijken, maar hoorde je het geluid van kennissessie 2. 

Dit jaar hebben we een andere partij gezocht. 

Wij hebben net hiervoor, net voor de Deskundigendag, met jullie onze corporate video opgenomen. Dat was leuk samenwerken. Beviel ons goed. Dus dachten we: waarom niet met jullie?

De livestreams hoefden niet zo heel erg groots. Als mensen maar gewoon vanuit huis konden meekijken. Want eigenlijk wilden we iedereen naar het Bouw & Infra Park hebben. Tot de maatregelen weer werden aangescherpt. Uiteindelijk hebben we besloten de gehele Deskundigendag online aan te bieden.  

Hoe snel jullie geschakeld hebben en bijgestuurd hebben om een mooie setting te creëren: echt super, hoor. Sprekers stonden op een podium achter een mooie desk. Goed gedaan ook met de verlichting, helemaal in ‘Volandis’ blauw, onze huisstijlkleur. 

Jullie jongens waren de dag ervoor al vroeg aan het opbouwen. Volgens mij hadden ze er al een paar uur opzitten, toen het congrescentrum zei: ‘In deze zaal kunnen jullie niet opbouwen, deze is bezet.’ Toen moesten ze alles weer afbreken. Ze hebben hun spullen gepakt, zijn met goede moed ergens anders gaan opbouwen en tot 3.00 uur ‘s nachts bezig geweest. Echt petje af, hoor. De volgende ochtend om 7.00 uur waren ze er weer. En het zag er echt supertof uit. Ze hebben niets minder geleverd dan we hadden afgesproken, ondanks dat ze zo weinig tijd hadden. 

Hoe jullie die set uiteindelijk hebben gecreëerd, ja, dat was zeker boven mijn verwachting. Niks was te gek. Het kon allemaal en er werd altijd met mij meegedacht. Jullie namen tafels mee, statafels, lampen, planten werden overal vandaan gehaald. Wat daar allemaal lag in die zaal, echt indrukwekkend.

Sprekers zeiden: ‘Erg fijn, je hebt een beeldscherm waar je je eigen presentatie op ziet en een beeldscherm waar je vragen op ziet binnenkomen. Super geregeld.’ 

Het was ons doel om 200 bezoekers naar het Bouw & Infra Park te krijgen. 182 hebben uiteindelijk de livestreams bekeken. Dat had ik niet verwacht. Ik dacht dat we kijkers  zouden verliezen.

We hebben veel positieve berichten gehad van kijkers thuis. Het was een lange dag (7 uur 7 minuten, red.), zeker voor online, maar toch was het leuk om te volgen. Je werd goed bij de les gehouden. En de chat, daar werd goed gebruik van gemaakt. Leuk dat ze vanuit huis interactie met ons hadden.’

Lees meer

Sandra Siemers

ENGIE | senior adviseur communicatie

‘Mensen hebben gezegd dat de livestream echt goed in elkaar zat. Een mooie mix tussen inhoud, humor en trotse momenten.

Voor ons was het belangrijk dat het programma technisch goed zou verlopen. Niets is zo’n dissatisfier als wanneer je halverwege een stream er uit wordt geknikkerd. Aan onze technische verwachtingen hebben jullie zeker voldaan, zo niet overtroffen.

We houden altijd aan het begin van het jaar een evenement om iedereen te inspireren, motiveren en een trots gevoel op te wekken. Trots op het bedrijf waar ze werken.

Normaal gesproken een live-event. Dat kon dit jaar niet. Een extra uitdaging om het online voor elkaar te krijgen. Met een doelgroep van 500 man die vanuit huis meekijkt.

Hoe houd je hun aandacht 90 minuten vast? Hier hebben we goed over nagedacht en een format ontwikkeld in lijn met De Wereld Draait Door. Een format dat herkenning oproept, maar ook verrassende elementen heeft.

De dynamiek, de interactie met het thuispubliek en het instarten van van tevoren gemaakte video’s, zorgden ervoor dat de kijkers geprikkeld bleven.

Natuurlijk stond er een roze olifant in de kamer: de verkoop van een deel van ENGIE Energie. Een gevoelig onderwerp. Dat hebben we dan ook niet gebagatelliseerd, maar van alle kanten belicht. Zo kreeg het thuispubliek bijvoorbeeld de mogelijkheid om live vragen te stellen.

Om iedereen in beweging te krijgen, hielden we een energieke afsluiter met René Wormhoudt, herstel- en conditietrainer van het Nederlands Elftal. Helga van Leur, de directie, collega’s thuis: iedereen deed mee. Ik heb in tijden niet meer zo gelachen.

Zo’n setting kun je alleen maar creëren als je je geen zorgen hoeft te maken. Als alle randvoorwaarden kloppen, inclusief professioneel geregelde techniek.

Iedereen moest enorm lachen en kon met een trots gevoel de bijeenkomst verlaten. Fijn dat dit allemaal zo gelukt is.’

Lees meer

Inge Mateboer

Slokker Vastgoed | secretaresse

‘Hoe gaan we een informatiebijeenkomst voor wijkbewoners organiseren? Wat kan wel en wat niet? Voor ons was de keuze snel gemaakt: we gaan livestreamen. En dat in de eigen studio van Fideo.

Het hele proces hebben we als heel prettig ervaren. In de voorbereiding werden we uitgenodigd om de studio te bekijken en namen we alles door. Zo wisten we precies waar we aan toe waren. Daarin heeft Fideo ons echt ontzorgd. 

Op de dag zelf stond alles klaar. Wij waren even van tevoren aanwezig voor een doorloop met de crew en sprekers. Fideo praatte ons door het programma heen en stelde de sprekers echt op hun gemak. Zo wisten zij precies wat er van hen werd verwacht, hoe het werkte met de camera’s.  

Daarnaast wist Nathan de situatie met humor goed te relativeren. Wat grapjes tussendoor en ik zag mijn collega’s gewoon ontspannen. 

Daarna dacht ik echt: dit komt goed, nu hoeven wij alleen nog te shinen.

De livestream zelf verliep vlekkeloos. Het was ook zo professioneel. 

We hadden echt het idee van: zitten we hier in Studio 21 ofzo? Hier hebben we dan ook veel positieve reacties op gekregen. 

Uiteindelijk is ons doel met de livestream behaald. Namelijk de bewoners zo goed mogelijk informeren en ze de mogelijkheid bieden om vragen te stellen. Vanuit ons alleen maar lof voor Fideo. Wij raden echt een ieder aan om met ze te gaan samenwerken!’

Lees meer

Esme Salomons

Careyn | projectleider leren en ontwikkelen

‘Hoe organiseer je een livestream als dit niet je expertisegebied is? Hoe pak je het aan zonder dat het een tijdrovend proces wordt? 

De technische kant van onze stream moest perfect verlopen. Het liefst zonder dat ik me daar in hoefde te verdiepen. Of verantwoordelijkheid in hoefde te nemen.  

Via via kwam ik bij Fideo terecht. Wellicht niet heel logisch, omdat wij in Utrecht zitten en Fideo in Zwolle. Maar de kennis en persoonlijke benadering zorgden bij mij voor vertrouwen vanaf het allereerste contact. 

Het probleem ging meteen van heel groot naar heel klein. Er werden goede vragen gesteld, er werd met ons meegedacht. Hierdoor verdwenen mijn zorgen – ik kon het echt loslaten. Waarna ik mij kon focussen op de inhoud. 

Ook tijdens de productiedag – toen er even wat dingen anders liepen – stond het team er. Fideo zag tijdig dat er iets anders verliep, heeft mij ter plekke geïnformeerd en is het direct gaan oplossen. Snel daarna kreeg ik de terugkoppeling: Esme, het is geregeld. Voor mij een opluchting en bevestiging dat dit de juiste partij voor ons was.

De livestream verliep vlekkeloos. 


Er waren uiteindelijk 100 van de 150 genodigden aanwezig. Als we een fysiek evenement hadden gehad, dan zouden ook niet alle 150 aanwezig zijn, omdat mensen altijd zitten met hun planning en andere prioriteiten.

Al met al vind ik het team van Fideo heel prettig – er was op persoonlijk vlak echt een klik. Ik heb er geen omkijken naar gehad en Fideo heeft mij ontzorgd op een gebied waar ik geen kennis van heb. 

Dit was voor mij een heel geslaagd evenement én een geslaagde samenwerking!’

Lees meer

Ga nog een stap verder

Als je vaker van plan bent om webinars te organiseren, overweeg dan om een vormgevingspakket te maken. Zo’n pakket bestaat uit een openingsleader, bumpers (fraaie overgangen tussen onderwerpen) en een outro. Het is de kers op de taart als je wilt gaan voor een absoluut professionele uitstraling.

Podcaststudio huren in Zwolle, wat je nog meer krijgt:

✅ Je hebt de mogelijkheid om je podcast ook met camera’s op te nemen, waardoor je een videopodcast krijgt

✅ Na de opnames ontvang je dan een kant-en-klare videopodcast, die je zo kunt uploaden op YouTube

✅ Als je ervoor kiest om je podcast niet alleen als audio, maar ook als videopodcast op te nemen, dan passen wij onze studio aan aan jouw wensen. Denk bijvoorbeeld aan jouw huisstijlkleuren op de achtergrond. Maar ook het customizen van de tv-schermen op de achtergrond. Met bijvoorbeeld jouw logo, naam van de gast en naam van de podcast

✅ Als optie kun je ervoor kiezen om een audiovisueel vormgevingspakket te laten ontwikkelen, bestaande uit een intro, outro en bumpers (als afbakening van onderwerpen of formatelementen). Een vormgevingspakket zorgt ervoor dat je podcast in een klap professioneel en aantrekkelijk oogt en klinkt

✅ Als optie kun je ook kiezen om professionele foto’s te laten maken van jou en je gasten. Die je vervolgens kunt delen op social media

✅ Als laatste optie is het ook mogelijk om teasers uit je podcast te laten knippen. Korte fragmenten van 15-60 seconden die je publiek zo nieuwsgierig maken dat ze de hele podcast willen luisteren. De teasers kunnen we zowel in audio- als videovorm voor je maken en zet je in op social media en andere online kanalen

✅ Na afloop bekijken we samen de luister- en kijkstatistieken om te ontdekken wat goed gaat en wat we de volgende opname eventueel anders kunnen doen

✅ Als je het fijn vindt, uploaden wij je podcast, zodat ie verschijnt op alle bekende plekken, zoals Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts en YouTube

Podcaststudio huren?

Neem contact op om jouw wensen te bespreken

Veelgestelde vragen

Wat is een podcast?
Een podcast is een soort van radio-uitzending, te beluisteren via internet. Bijvoorbeeld via Spotify, Apple of Google Podcasts. Een podcast is meestal gebouwd rondom een bepaald thema/onderwerp, zoals psychologie, nieuws, politiek, crime. De een heeft dagelijks een nieuwe aflevering; de ander wekelijks, maandelijks of onregelmatig.

Hoeveel mensen in Nederland luisteren podcasts?
In de eerste vijf maanden van 2022 waren er in totaal meer dan 3 miljoen Nederlandse luisteraars, zo blijkt uit onderzoek van GfK. In mei 2022 waren er 1,3 miljoen luisteraars. Bijna eenderde meer dan in januari.

Wie luisteren naar podcasts?
Bijna de helft van de 1,3 miljoen luisteraars uit mei 2022 is jonger dan 34 jaar. Een overzicht:

  • 13-34 jaar: 658.000
  • 35-49 jaar: 264.000
  • 50-64 jaar: 299.000
  • 65+: 164.000

Wat zijn de populairste podcasts in Nederland?
Podtail houdt een actueel lijstje bij met de 100 populairste podcasts van dit moment.

Hoelang moet een podcast zijn?
Een gemiddelde podcast in Nederland duurt bijna drie kwartier. Zo blijkt uit het onderzoek Van audiobehang tot zuurstoftank. Dat betekent niet dat die van jou minstens zo lang hoeft te duren. De praktijk leert: er is geen vuistregel. Je hebt podcasts van 5 minuten, 10, 20, 30, 45, 60 en soms zelfs van 120 minuten en langer.

Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat de meeste Nederlanders gemiddeld 30 tot 45 minuten luisteren. Of 45 tot 60 minuten. Als je het ons vraagt een mooie maximale lengte van een podcast. Perfect te beluisteren tijdens een fietstochtje, autoritje of het huishouden.