Webinar studio huren

Webinar studio huren: helemaal in jouw huisstijl, op 5 minuten van de A28 bij Zwolle, met een professionele, hoogwaardige uitstraling.

EEN PROFESSIONELE WEBINAR STUDIO IN ZWOLLE

Stel je vraag aan Stefan

Heb je een vraag? Of behoefte aan advies? Bel of mail met onze videostrateeg, Stefan Hollegien.

Heb je plannen om binnenkort een webinar te organiseren? Bijvoorbeeld om mensen te informeren, inspireren, enthousiasmeren of overtuigen?

Wil je het graag goed aanpakken, maar loop je vast door een rits aan vragen? Zoals:

  • Hoe krijg ik zoveel mogelijk aanmeldingen?
  • Welke software moet ik gebruiken?
  • Hoe krijg ik interactie met mijn kijkers?

Belangrijke vragen om antwoord op te krijgen.

Als je al ervaring hebt, dan weet je dat het organiseren van webinars niet per se moeilijk is. Maar dat het ook makkelijk mis kan gaan.

  • Je rekende op een groot publiek, maar uiteindelijk keken er maar 8 mensen
  • Je dacht dat de techniek in orde was, maar toen de Wi-Fi haperde, ging je webinar offline
  • Je publiek verveelde zich. En aan het eind ontdekte je dat meer dan de helft ‘m al gesmeerd was

Wil je het bij je volgende webinar goed aanpakken? Laat de studio, de aankleding en techniek dan aan ons over, zodat jij je kunt focussen op de inhoud.

Sfeerimpressie van onze webinar studio in Zwolle.

Webinar studio huren, dit is wat je krijgt:


👉 Een professionele studio van 120 m2, waardoor je alle ruimte hebt voor ieder soort webinar

👉 Keuze uit 7 settings, zoals een talkshowsetting, desksetting en huiskamer-/loungesetting

👉 Huisstijlkleuren en -elementen die in de hele studio zichtbaar zijn, zoals LED-lampen in jouw kleur

👉 De mogelijkheid om afbeeldingen en foto’s te laten zien op de XL-schermen

👉 De mogelijkheid om de studio per uur, dagdeel of dag te huren

👉 Beschikbaarheid voor maximaal 2 presentatoren, 6 tafelgasten en 1 moderator tegelijkertijd

👉 Gratis parkeergelegenheid: 4 parkeerplaatsen voor de deur, 50 parkeerplaatsen op 1 minuut lopen

👉 Goede bereikbaarheid: op 5 minuten van de A28 bij Zwolle, op 10 minuten van Zwolle-centrum

👉 Technische ondersteuning van Dieter en Nathan, onze webinar experts. Wandelende encyclopedieën met de grootste kennis, die alles voor je fixen en je vragen in Pluk van de Petteflat taal beantwoorden.

‘We wilden geen gedoe met slechte wifi en niet-werkend apparatuur. Daarom huurden we de hele week jullie studio. Hierdoor konden wij ons 100% focussen op de inhoud. En dat zorgde bij mij en alle sprekers voor veel rust.’
Laura Steman, Zorggroep Solis

GRATIS STRATEGIESESSIE

Hoe gaan we ervoor zorgen dat jouw volgende webinar een succes wordt? Ontdek het in een gratis strategiesessie met videostrateeg en mede-eigenaar van Fideo, Stefan Hollegien.

De 3 redenen dat een webinar mislukt


Je hebt instabiel internet
Als je denkt dat dit wel meevalt, think again. Ongeveer twee op de drie klanten van Fideo heeft ooit, voor ze bij ons kwamen, deze ervaring gehad. Killing, want als het scherm van je kijkers vastloopt, raak je ze rapido kwijt. In onze studio hebben we het snelste glasvezelinternet van Zwolle. En stel dat die verbinding er ooit uitvliegt, dan schakelen we automatisch over op een back-up verbinding.

Je vergeet je webinar te verkopen
Waarom moeten mensen zich aanmelden voor jouw webinar? Waarom mogen ze het absoluut niet missen? Als je zoveel mogelijk aanmeldingen wilt en niets aan toeval over wilt laten, is de marketing van je webinar essentieel. Wij helpen je om je webinar als een must see te promoten.

Je bent teveel aan het zenden
Je moet de beste verhalenverteller van Nederland zijn als jij je kijkers 60 minuten of langer non-stop weet te boeien. Maak het jezelf makkelijk en lift de spanningsboog van je publiek door de interactie aan te gaan. Met de software die wij gebruiken heb je hiervoor allerlei mogelijkheden.

Onze klanten over Fideo

‘Het resultaat is spectaculair! We maken wel vaker films met behulp van andere bedrijven, maar jullie springen daar ver bovenuit’, aldus Alien Zwart van WDODelta. We hebben Alien en andere klanten gevraagd hoe zij kijken naar onze samenwerkingen en de resultaten die we samen hebben behaald. Hun testimonials lees je hieronder:

  • Laura Steman, Zorggroep Solis
  • Klaas Boersma, Vonc communicatie
  • Judith Supèr, Volandis
  • Sandra Siemers, ENGIE
  • Sammy Slot, Rode Kruis
  • Alien Zwart, WDODelta
  • Karin Bunink, Prorail

Laura Steman

Technologie voor Warme Zorg/Zorggroep Solis | regionaal projectleider zorgtechnologie

‘Als je in één week 23 webinars gaat uitzenden – die voor heel Nederland beschikbaar zijn – dan moet het er professioneel uitzien. 

Voor ons een hele uitdaging, omdat dit de eerste keer was dat we zoveel zouden uitzenden. 

Om erachter te komen welke webinar tool het beste bij ons paste, stelden jullie de juiste vragen, zoals: 
– Hoeveel kijkers verwachten jullie? 
– Moeten zij de webinars ook terug kunnen kijken? 
– En willen jullie gebruikmaken van een extra camera?

Hiermee brachten jullie aspecten naar voren waar we zelf nog niet over na hadden gedacht. 

Daarnaast hebben jullie een promotiefilm gemaakt. Met als doel: zoveel mogelijk aanmeldingen voor de webinars. Ik zei tegen Stefan: ‘Ik wil graag een film waar ik kippenvel van krijg.’ Alhoewel het lastig was, omdat we wegens corona niet overal mochten filmen, hebben jullie het maximale eruit gehaald.  En de kippenvel, die hebben we gekregen. Ik ben heel tevreden over de film. 

In de week van de webinars wilden we geen gedoe met slechte wifi en niet-werkend apparatuur. Daarom huurden we de hele week jullie volledig ingerichte webinar studio. Hierdoor konden wij ons 100% focussen op de inhoud. En dat zorgde bij mij en alle sprekers voor veel rust. 

Ook fijn dat jullie team op stand-by stond. Toen ik op een gegeven moment moest presenteren en het publiek niet meer zag, was Nathan er meteen bij om het op te lossen. Ik kreeg het er helemaal warm van en dacht: ‘Ik ben blij dat ik het niet alleen heb gedaan. Maar goed dat ik hier ben!’

Al met al was het echt een speciaal event, doordat we 5 dagen bij jullie op locatie waren. Ik kon me volledig focussen op de inhoud en hoefde me geen zorgen te maken. Zo was het voor mij en mijn collega’s ook echt een uitstapje.’

Lees meer

Klaas Boersma

Vonc communicatie | communicatieadviseur

“Wij helpen onze klanten met hun communicatie. Voor het organiseren van een webinar en livestream hadden we technische expertise nodig. Na een zoektocht in omgeving Zwolle zijn we bij jullie terecht gekomen. 

Vanaf het eerste gesprek was er meteen een klik en was het contact heel prettig. In het begin waren er meetings waarin jullie echt de juiste vragen wisten te stellen. Hierdoor werden de verwachtingen en onze wensen duidelijk.. Daarna gingen we over op praktische zaken zoals een projectplan en een helder draaiboek. Die duidelijke afstemming in het begin voorkomt misverstanden. 

Daarnaast hebben jullie een fijn team om mee te werken en denken jullie continu met ons mee. De flexibiliteit voor ons was heel prettig. Of jullie nu werken in jullie eigen studio of op locatie: alles kan en wordt heel professioneel gedaan. Na de eerste samenwerking merkte ik het meteen: er wordt door jullie kwaliteit geleverd. 

Dit maakt dat ik jullie op pad sturen en er vervolgens geen omkijken meer naar heb. Ik weet gewoon dat het goed komt. Zo lekker zorgeloos.”

Lees meer

Judith Supèr

Volandis | adviseur marketing en communicatie

‘We organiseren elk jaar de Deskundigendag. Vorig jaar voor het eerst helemaal online vanwege coronamaatregelen. Toen zijn er wat dingen fout gegaan

Er werd afgeteld, we gingen live, maar na 3 seconden waren we niet meer live. Ook beeld en geluid werden door elkaar gehaald. Zat je naar kennissessie 1 te kijken, maar hoorde je het geluid van kennissessie 2. 

Dit jaar hebben we een andere partij gezocht. 

Wij hebben net hiervoor, net voor de Deskundigendag, met jullie onze corporate video opgenomen. Dat was leuk samenwerken. Beviel ons goed. Dus dachten we: waarom niet met jullie?

De livestreams hoefden niet zo heel erg groots. Als mensen maar gewoon vanuit huis konden meekijken. Want eigenlijk wilden we iedereen naar het Bouw & Infra Park hebben. Tot de maatregelen weer werden aangescherpt. Uiteindelijk hebben we besloten de gehele Deskundigendag online aan te bieden.  

Hoe snel jullie geschakeld hebben en bijgestuurd hebben om een mooie setting te creëren: echt super, hoor. Sprekers stonden op een podium achter een mooie desk. Goed gedaan ook met de verlichting, helemaal in ‘Volandis’ blauw, onze huisstijlkleur. 

Jullie jongens waren de dag ervoor al vroeg aan het opbouwen. Volgens mij hadden ze er al een paar uur opzitten, toen het congrescentrum zei: ‘In deze zaal kunnen jullie niet opbouwen, deze is bezet.’ Toen moesten ze alles weer afbreken. Ze hebben hun spullen gepakt, zijn met goede moed ergens anders gaan opbouwen en tot 3.00 uur ‘s nachts bezig geweest. Echt petje af, hoor. De volgende ochtend om 7.00 uur waren ze er weer. En het zag er echt supertof uit. Ze hebben niets minder geleverd dan we hadden afgesproken, ondanks dat ze zo weinig tijd hadden. 

Hoe jullie die set uiteindelijk hebben gecreëerd, ja, dat was zeker boven mijn verwachting. Niks was te gek. Het kon allemaal en er werd altijd met mij meegedacht. Jullie namen tafels mee, statafels, lampen, planten werden overal vandaan gehaald. Wat daar allemaal lag in die zaal, echt indrukwekkend.

Sprekers zeiden: ‘Erg fijn, je hebt een beeldscherm waar je je eigen presentatie op ziet en een beeldscherm waar je vragen op ziet binnenkomen. Super geregeld.’ 

Het was ons doel om 200 bezoekers naar het Bouw & Infra Park te krijgen. 182 hebben uiteindelijk de livestreams bekeken. Dat had ik niet verwacht. Ik dacht dat we kijkers  zouden verliezen.

We hebben veel positieve berichten gehad van kijkers thuis. Het was een lange dag (7 uur 7 minuten, red.), zeker voor online, maar toch was het leuk om te volgen. Je werd goed bij de les gehouden. En de chat, daar werd goed gebruik van gemaakt. Leuk dat ze vanuit huis interactie met ons hadden.’

Lees meer

Sandra Siemers

ENGIE | senior adviseur communicatie

‘Mensen hebben gezegd dat de livestream echt goed in elkaar zat. Een mooie mix tussen inhoud, humor en trotse momenten.

Voor ons was het belangrijk dat het programma technisch goed zou verlopen. Niets is zo’n dissatisfier als wanneer je halverwege een stream er uit wordt geknikkerd. Aan onze technische verwachtingen hebben jullie zeker voldaan, zo niet overtroffen.

We houden altijd aan het begin van het jaar een evenement om iedereen te inspireren, motiveren en een trots gevoel op te wekken. Trots op het bedrijf waar ze werken.

Normaal gesproken een live-event. Dat kon dit jaar niet. Een extra uitdaging om het online voor elkaar te krijgen. Met een doelgroep van 500 man die vanuit huis meekijkt.

Hoe houd je hun aandacht 90 minuten vast? Hier hebben we goed over nagedacht en een format ontwikkeld in lijn met De Wereld Draait Door. Een format dat herkenning oproept, maar ook verrassende elementen heeft.

De dynamiek, de interactie met het thuispubliek en het instarten van van tevoren gemaakte video’s, zorgden ervoor dat de kijkers geprikkeld bleven.

Natuurlijk stond er een roze olifant in de kamer: de verkoop van een deel van ENGIE Energie. Een gevoelig onderwerp. Dat hebben we dan ook niet gebagatelliseerd, maar van alle kanten belicht. Zo kreeg het thuispubliek bijvoorbeeld de mogelijkheid om live vragen te stellen.

Om iedereen in beweging te krijgen, hielden we een energieke afsluiter met René Wormhoudt, herstel- en conditietrainer van het Nederlands Elftal. Helga van Leur, de directie, collega’s thuis: iedereen deed mee. Ik heb in tijden niet meer zo gelachen.

Zo’n setting kun je alleen maar creëren als je je geen zorgen hoeft te maken. Als alle randvoorwaarden kloppen, inclusief professioneel geregelde techniek.

Iedereen moest enorm lachen en kon met een trots gevoel de bijeenkomst verlaten. Fijn dat dit allemaal zo gelukt is.’

Lees meer

Inge Mateboer

Slokker Vastgoed | secretaresse

‘Hoe gaan we een informatiebijeenkomst voor wijkbewoners organiseren? Wat kan wel en wat niet? Voor ons was de keuze snel gemaakt: we gaan livestreamen. En dat in de eigen studio van Fideo.

Het hele proces hebben we als heel prettig ervaren. In de voorbereiding werden we uitgenodigd om de studio te bekijken en namen we alles door. Zo wisten we precies waar we aan toe waren. Daarin heeft Fideo ons echt ontzorgd. 

Op de dag zelf stond alles klaar. Wij waren even van tevoren aanwezig voor een doorloop met de crew en sprekers. Fideo praatte ons door het programma heen en stelde de sprekers echt op hun gemak. Zo wisten zij precies wat er van hen werd verwacht, hoe het werkte met de camera’s.  

Daarnaast wist Nathan de situatie met humor goed te relativeren. Wat grapjes tussendoor en ik zag mijn collega’s gewoon ontspannen. 

Daarna dacht ik echt: dit komt goed, nu hoeven wij alleen nog te shinen.

De livestream zelf verliep vlekkeloos. Het was ook zo professioneel. 

We hadden echt het idee van: zitten we hier in Studio 21 ofzo? Hier hebben we dan ook veel positieve reacties op gekregen. 

Uiteindelijk is ons doel met de livestream behaald. Namelijk de bewoners zo goed mogelijk informeren en ze de mogelijkheid bieden om vragen te stellen. Vanuit ons alleen maar lof voor Fideo. Wij raden echt een ieder aan om met ze te gaan samenwerken!’

Lees meer

Esme Salomons

Careyn | projectleider leren en ontwikkelen

‘Hoe organiseer je een livestream als dit niet je expertisegebied is? Hoe pak je het aan zonder dat het een tijdrovend proces wordt? 

De technische kant van onze stream moest perfect verlopen. Het liefst zonder dat ik me daar in hoefde te verdiepen. Of verantwoordelijkheid in hoefde te nemen.  

Via via kwam ik bij Fideo terecht. Wellicht niet heel logisch, omdat wij in Utrecht zitten en Fideo in Zwolle. Maar de kennis en persoonlijke benadering zorgden bij mij voor vertrouwen vanaf het allereerste contact. 

Het probleem ging meteen van heel groot naar heel klein. Er werden goede vragen gesteld, er werd met ons meegedacht. Hierdoor verdwenen mijn zorgen – ik kon het echt loslaten. Waarna ik mij kon focussen op de inhoud. 

Ook tijdens de productiedag – toen er even wat dingen anders liepen – stond het team er. Fideo zag tijdig dat er iets anders verliep, heeft mij ter plekke geïnformeerd en is het direct gaan oplossen. Snel daarna kreeg ik de terugkoppeling: Esme, het is geregeld. Voor mij een opluchting en bevestiging dat dit de juiste partij voor ons was.

De livestream verliep vlekkeloos. 


Er waren uiteindelijk 100 van de 150 genodigden aanwezig. Als we een fysiek evenement hadden gehad, dan zouden ook niet alle 150 aanwezig zijn, omdat mensen altijd zitten met hun planning en andere prioriteiten.

Al met al vind ik het team van Fideo heel prettig – er was op persoonlijk vlak echt een klik. Ik heb er geen omkijken naar gehad en Fideo heeft mij ontzorgd op een gebied waar ik geen kennis van heb. 

Dit was voor mij een heel geslaagd evenement én een geslaagde samenwerking!’

Lees meer

Karin Bunink

Prorail | Directiesecretaresse

“Een event organiseren, met zowel live publiek als een thuispubliek. Eén kans om het goed te doen. En daarnaast nog een aftermovie verzorgen. Dat zag ik niet zitten. Daar heb ik de kennis niet voor.

Om die reden heb ik jullie benaderd. Want als je eenmaal live bent, kun je geen kant meer op. En die grote verantwoordelijkheid wilde ik zelf niet hebben. Vanuit eerdere ervaring wist ik al dat ik kan bouwen op jullie professionaliteit en expertise. Het was duidelijk dat jullie wederom begrepen wat voor ons belangrijk is. 

Zo heb ik me de hele voorbereiding geen zorgen hoeven maken. Ik wist voor 100% zeker dat dit goed kwam. Want bij jullie hoefde ik nergens achteraan. Dat gedeelte heb ik volledig uit handen kunnen geven, terwijl ik dit bij de rest van de organisatie absoluut niet kon doen. 

Tijdens het event verliep alles soepel. Toch gaan er altijd dingen net iets anders. En hier speelden jullie goed op in. Zo zouden we geen vragen uit de zaal doen, maar dit veranderde last minute. Nathan pakte direct een ipad om dit in orde te maken en gaf de dagvoorzitter instructies hoe dit werkte. Dit was ontzettend fijn. De jongens zijn zo niet gestresst te krijgen en heel professioneel. En ik kreeg van verschillende partners complimenten over jullie. 

Al met al, was het een geslaagd event. En de aftermovie was prachtig geworden. Deze werd ook erg snel opgeleverd na de livestream. Ik vind het erg sterk hoe jullie met mij mee hebben gedacht, de duidelijke communicatie en het nakomen van de afspraken. Jullie hebben ervoor gezorgd dat ik er ook van het event heb kunnen genieten. En nagenieten, met de mooie aftermovie.”

Lees meer

Ga nog een stap verder

Als je vaker van plan bent om webinars te organiseren, overweeg dan om een vormgevingspakket te maken. Zo’n pakket bestaat uit een openingsleader, bumpers (fraaie overgangen tussen onderwerpen) en een outro. Het is de kers op de taart als je wilt gaan voor een absoluut professionele uitstraling.

Webinar studio huren in Zwolle, wat je nog meer krijgt


✅ Tips om je webinar niet als een nice to see, maar als een must see aan te kondigen. Hierdoor krijg je zoveel mogelijk aanmeldingen.

✅ Een inschrijfpagina voor je webinar, volledig in jouw huisstijl. Op deze pagina melden mensen zich aan. Je hebt hier verder geen omkijken naar.

Auto-responders: in de dagen voorafgaand aan je webinar worden er automatisch reminders gestuurd. Hierdoor komen zoveel mogelijk inschrijvers ook echt opdagen.

✅ Een professionele uitstraling. Onze studio is uitgerust met high-end camera-, licht- en geluidsapparatuur. Hierdoor krijgt jouw webinar hoogwaardig beeld, licht en geluid. Zo maak jij een goede (eerste) indruk.

Hoge beeldkwaliteit (full HD) waardoor je webinar scherp te bekijken is op tv, laptop, tablet en smartphone.

‘Iedereen moest enorm lachen en kon met een trots gevoel de bijeenkomst verlaten. Fijn dat dit allemaal zo gelukt is.’
Sandra Siemers, ENGIE

✅ Advies over het beste kanaal om op uit te zenden, zoals Facebook Live, LinkedIn en YouTube.

Interactieve tools, zoals live chat, live polls en breakout rooms.

✅ Een goed beveiligde webinar waar alleen genodigden toegang tot hebben. Handig als je het exclusief wilt houden of als het om een interne bijeenkomst gaat.

✅ Tijdens het webinar heb je realtime inzicht in de analytics. Naderhand ontvang je een kijkcijferrapport.

Call to actions: tijdens het webinar kun je op ieder moment call to actions in beeld brengen. Hiermee spoor je je kijkers maximaal aan om een handeling uit te voeren.

✅ Een 4G backup waardoor je, no matter what, altijd in de lucht blijft.

✅ Een hoge kwaliteit opname (full HD) om achteraf te delen. Bijvoorbeeld op je website, YouTube of social media.

Webinar studio huren?

Neem contact op om jouw wensen te bespreken

Video of animatie nodig?

Wil je in je webinar een video of animatie laten zien? Die maken we ook voor je! Het maken van videoproducties en animaties behoort net als het organiseren van webinars tot onze day to day business.

Veelgestelde vragen


Wanneer is een webinar een goed idee?
Een webinar is een goed idee als je een grote groep mensen wilt informeren, inspireren, enthousiasmeren of overtuigen. Bijvoorbeeld met een kwartaalbijeenkomst, inloopavond, inspiratiesessie, online training of workshop. Wil je webinars uitzenden om meer geld te verdienen? Slim! Voeg in dat geval een bijzondere aanbieding toe die je alleen aan je kijkers doet.

Waarom een webinar studio huren?
Als je je webinar in een studio opneemt, krijgt ie een onvergelijkbare professionele uitstraling. Met een hoge beeld- en geluidsklimaat. Zo maak jij een onvergetelijke (eerste) indruk op je kijkers. Je hoeft je daarnaast geen zorgen te maken over de techniek. Alles wordt voor je geregeld. En je kunt vertrouwen op een supersnelle en stabiele verbinding. Zo kun jij je volledig focussen op je presentatie.

Wat is de beste webinar software?
Er zijn heel veel aanbieders van webinar software. Wij hebben zelf goede ervaringen met Webinargeek, GoToWebinar, WebinarJam, Livestorm en Demio. Afhankelijk van jouw wensen en behoeftes bevelen wij degene aan die het beste bij je past.

Via welke kanalen kun je webinars uitzenden?
Dat kan via besloten kanalen, zoals Zoom of Microsoft Teams. Maar je kunt het ook voor iedereen toegankelijk maken en streamen op YouTube, Facebook en Instagram.

Verzorgt Fideo ook webinars op locatie?
Jazeker! Wij organiseren livestreams en webinars op alle mogelijke plekken. Binnen of buiten, door heel Nederland.