WERKWIJZE | VOOR EEN ANIMATIE

1.

STRATEGIE

Het doel

Wat is het doel van de animatie? Het antwoord op deze vraag is het uitgangspunt voor alles wat we doen

Het grotere geheel

Je kunt per project of per campagne kijken naar de rol van videomarketing, maar het is ook mogelijk om ons uit te nodigen om mee te denken op een hoger, strategisch niveau. Wat zijn de doelstellingen voor 2018/2019? In een zenderformule (en eventueel een videostrategie) werken we uit hoe videomarketing een bijdrage levert in het bereiken van jullie doelen.

2.

PRE-PRODUCTIE

Het verhaal (alleen de inhoud)

Hoe maak je kijkers nieuwsgierig en houd je hun aandacht vast? Het valt of staat met een goed verhaal en een goede verhaalstructuur.

Het scenario (inhoud met beeld)

Als het verhaal (de inhoud) akkoord is, dan starten we met het scenario. Een preview van de film, maar dan op papier. Het scenario beschrijft wat er gezegd wordt (het verhaal) en wat er te zien is (beeldbeschrijving).

Het stijlvoorstel

Welke tekenstijl past het beste bij de animatie? Daar komen we achter met het maken van een stijlvoorstel. Een aantal belangrijke elementen uit de film worden alvast getekend.

2.

3.

PRODUCTIE

Het tekenen

Ben je enthousiast over het stijlvoorstel en storyboard? Dan begint het echte tekenwerk. Kleding, accessoires, gezichten en omgevingen: ieder aspect van de animatie wordt met de grootste zorg uitgetekend.

Het animeren

Tijdens het animeren worden de stilstaande tekeningen tot leven gewekt. Ze beginnen te ademen, schudden, waggelen, rollen of zelfs vliegen.

4.

SHARING

Het delen (en promoten) van de animatie

Wij delen de animatie graag voor je, bijvoorbeeld op Facebook, Instagram, LinkedIn en YouTube. Liever zelf doen? Geen probleem! Je ontvangt dan een aantal tips en tricks om de animatie op de best mogelijke manier in te zetten. Alles om het doel te bereiken.

We adviseren in de meeste gevallen om ook een advertentiecampagne te lanceren. Meer weten? Wij helpen je hier graag mee.

4.

5.

ANALYZING

Het analyseren van de kijkcijfers

Welk gedrag vertonen de kijkers? Wie kijkt de animatie 100% af en wie haakt op een eerder moment af? Wat kunnen we daarvan leren? Het analyseren van kijkcijfers is heel belangrijk om het beste resultaat te halen, nu en in de toekomst.

6.

OPTIMIZING

Hoe kan het (nog) beter?

Hoe vergroot je het aantal weergaven van de animatie? Hoe vergroot je de online vindbaarheid (SEO)? En hoe laat je het aantal acties (CTA) aan het einde toenemen? Vragen die aan bod kunnen komen als we samen onderzoeken hoe het (nog) beter kan.

6.

Neem vrijblijvend contact op met Stefan om je ideeën te delen.

06 188 693 31
stefan@fideo.nl