fbpx

WERKWIJZE | VOOR EEN VIDEO

1.

STRATEGIE

Het doel

Wat is het doel van de video? Het antwoord op deze vraag is het uitgangspunt voor alles wat we doen.

Het grotere geheel

Je kunt per project of per campagne kijken naar de rol van videomarketing, maar het is ook mogelijk om ons uit te nodigen om mee te denken op een hoger, strategisch niveau. Wat zijn de bedrijfsdoelstellingen voor 2018/2019? Wat zijn de doelstellingen op het gebied van marketing en communicatie? We bedenken samen hoe videomarketing een rol gaat spelen in het behalen van jullie doelstellingen. We werken dit uit in een zenderformule en een videostrategie.

2.

2.

PRE-PRODUCTIE

Het type verhaal

Welke type verhaal is het beste om het doel te bereiken? We maken een afweging tussen bijvoorbeeld een Origin Story, een Impact Story of een Teaching Story.

Het kiezen van de hoofdpersoon

Wie vertelt het verhaal? Het is mogelijk om voor een voice-over te kiezen, maar waar mogelijk kiezen we het liefst voor een hoofdpersoon. Iemand met een sterk verlangen en een uniek karakter. Iemand met wie de doelgroep zich kan identificeren en die de betrokkenheid van de kijker vergroot.

Het maken van de verhaalstructuur

Hoe maak je kijkers nieuwsgierig en houd je hun aandacht vast? Hoe behalen we jullie doelstelling? Een sterke verhaalstructuur is hierin heel belangrijk.

3.

PRODUCTIE

Het filmen

Ons team bestaat uit allemaal specialisten, zoals een regisseur, cameraman en licht- en geluidsman. Iedereen toont tijdens de draaidag(en) liefde en betrokkenheid om de ideeën werkelijkheid te laten worden. We beschikken tijdens de opnames over nieuwe, innovatieve apparatuur, zoals high-end 4K-camera’s, een high-end drone, een gemotoriseerde stabilizer, een gemotoriseerde slider, een wiralcam en high-end belichting.

4.

4.

POSTPRODUCTIE

Het monteren

De montage is een reusachtige puzzel. Beeld, geluid, muziek, vormgeving: het komt allemaal bij elkaar. Met kleurcorrectie en sounddesign halen we het maximaal haalbare uit beeld en geluid.

5.

SHARING

Het delen (en promoten) van de video

Als een video af is, is ie klaar om met de doelgroep gedeeld te worden. Wij kunnen dat doen door de video te uploaden en optimaliseren voor bijvoorbeeld Facebook, Instagram, LinkedIn en YouTube. Je kunt het natuurlijk ook zelf doen. Je ontvangt dan een aantal tips en tricks om de video op de best mogelijke manier in te zetten. Alles om het doel te bereiken.

Het is in heel veel gevallen aan te raden om ook een advertentiecampagne te lanceren. Meer weten? Wij helpen je hier graag mee.

6.

6.

ANALYZING

Het analyseren van de kijkcijfers

Welk gedrag vertonen de kijkers? Wie kijkt de video 100% af en wie haakt op een eerder moment af? Wat kunnen we daarvan leren? Het analyseren van kijkcijfers is heel belangrijk om het beste resultaat te halen, nu en in de toekomst.

7.

OPTIMIZING

Hoe kan het (nog) beter?

Hoe vergroot je het aantal weergaven van een video? Hoe maak je je video beter vindbaar (SEO)? Hoe verhoog je het aantal acties aan het einde van een video? Vragen die aan bod kunnen komen als we samen onderzoeken hoe het (nog) beter kan.