Veel Nederlanders hebben geen flauw idee wat ze moeten doen in een noodsituatie. Terwijl er ook hier kans is op overstroming, brand, een nucleaire ramp, noem maar op.
Daarom wil het Rode Kruis hun kijkers laten zien hoe belangrijk een noodpakket is en hoe het jou kan redden. Door uit te leggen wat jij allemaal in dat noodpakket moet bewaren om voorbereid te zijn op een penibele situatie.
Het is niet de bedoeling het publiek bang te maken, maar wakker te schudden op een ludieke manier. Om zo kijkers te motiveren hun eigen noodpakket samen te stellen. Want bij een ramp is er geen tijd meer om naar de winkel te gaan.
Voordat we het noodpakket induiken, opent de video in onze studio. Het is er absoluut noodweer. Met flitsende lichten, een rookmachine en stunts in de montage brengen we donder, bliksem en zelfs oplaaiend vuur naar onze studio. Presentator Chahin roept boven het lawaai uit. Het is een leuke video, maar we laten de kijker voelen dat de boodschap serieus is.
Als redder van de dag verschijnt dan het noodpakket in beeld. Chahin pakt het uit en loopt een voor een de essentiële items in het pakket langs. Natuurlijk niet als simpele opsomming. We maken optimaal gebruik van de mogelijkheden die de studio biedt om elk item creatief en in thema uit te lichten:
De kijker weet aan het eind van de video precies wat er in een noodpakket hoort en waarom het zo belangrijk is dat iedereen er eentje in huis heeft.
“Ook al kost het tijd en toewijding, ik merkte dat het bij jullie echt om het resultaat gaat. Tegelijkertijd voelde ik mij gezien en gehoord in het proces. Ik voelde dat jullie er waren om mij te helpen en mijn project een succes te maken.
Chahin Derna, content creator bij het Rode Kruis
Daarom gaan we de extra mile.
Deel je uitdaging en ontvang gratis advies over videomarketing