Ontdek de mooiste fietsroutes, met Rob en Erben

MarketingOost
Twee sporthelden zetten fietsprovincie Overijssel op de kaart
promotiefilm
Aflevering 1: Rob & Erben fietsen een onbekende Overijsselse route
promotiefilm
Aflevering 2: Waarom jij ook in de stad moet fietsen, met Rob & Erben

MarketingOost wil Overijssel als dé fietsprovincie van Nederland op de kaart zetten.

De uitdaging

Niet door dit heel hard te roepen, want dat doet iedere provincie. ‘Ja, je kunt hier prachtig mountainbiken en racefietsen. En het is hier heel afwisselend. Maar de nadruk moet niet op zo’n claim komen te liggen. Dat is iets wat fietsers vooral zelf moeten ervaren’, volgens opdrachtgever Rinze Kaatman.

De boodschap is: de beste routes fiets je in het Oosten. Maar ook dat fietsen (in Overijssel) energie geeft, je oplaadt en je hier op adem komt. Eenvoud ontspant.

De oplossing

We hebben oud-schaatser Erben Wennemars en oud-wielrenner Rob Harmeling gevraagd om deze boodschap over te brengen. De mannen zijn ambassadeurs van provincie Overijssel, en toevallig ook nog eens bevriend.

In de eerste aflevering verlaten Rob en Erben de gebaande paden en fietsen ze een onbekende route. In de tweede aflevering verruilen de mannen het land voor de stad en fietsen ze in Zwolle.

social snack
Rob en Erben dagen elkaar uit voor de Surplace Challenge. Oftewel: wie kan het langst stil staan zonder om te vallen? Hiermee triggeren we kijkers om te reageren en een vriend te taggen (die de video vervolgens ook ziet).
commercial
De STER commercial van 10 seconden. Deze bevat de ultieme balans tussen ‘de kijker triggeren om de website te bezoeken en routes te downloaden’ en ‘het vergroten van de naamsbekendheid van fietsprovincie Overijssel’.

Op basis van alle filmmateriaal hebben we ook een aantal korte promotiefilms gemaakt:

  • 2x een social snack, gericht op conversie
  • 2x een social snack, gericht op engagement
  • 1x een STER commercial

Het doel van de conversie video’s is om de kijker naar de website van VisitOost te trekken, om daar een gps route te downloaden.

Het doel van de engagement video’s is om interactie uit te lokken in de vorm van likes, shares en reacties.

En met de STER commercial vergroten we de bekend- en zichtbaarheid van Overijssel als mountainbike- en racefiets provincie. De spot levert ook nog eens downloads van gps-routes op.

Hoe kun jij je product, dienst of organisatie op de kaart zetten met videomarketing? Op een effectieve manier? Waardoor je naamsbekendheid groeit, merkimago verbetert en omzet stijgt? Als je daar meer over wilt weten, dan praten we graag met je verder.

HOE ZET JE JEZELF OP DE KAART?

Deel je uitdaging en ontvang gratis advies over videomarketing