Sterk-in-Kinder EHBO

Gemoedelijke gesprekken over ONHANDIGE ongelukjes

Bekijk video
Acteur Bas Muijs over het vaderschap en zijn hartaanvallen
bekijk video
Zangeres Sharon Doorson over ongelukjes met haar kind

De uitdaging

Eerste Hulp bij Ongelukken voor baby’s en kinderen is niet het vrolijkste onderwerp, maar wel een hele belangrijke. Daarom wilde het Rode Kruis video inzetten om het meer onder de aandacht te brengen. Ze kwamen naar ons met een idee: sprankelende ambassadeur Shelly Sterk interviewt bekende Nederlanders over het ouderschap. Over ongelukjes, noodsituaties en momenten dat zij EHBO konden gebruiken.

Hoe zorgen wij ervoor dat de video (en het liefst de hele serie) wordt bekeken? En hoe brengen we de boodschap licht, leuk en leerzaam over?

De oplossing

Het is belangrijk dat de vier losse interviews herkenbaar bij elkaar horen voor de kijker en zoekmachines. Daarom is elke video voorzien van unieke vormgeving voor dit project, terug te zien in de pakkende leader, thumbnails (zie hieronder), eindkaart en landingspagina van het Rode Kruis.

Shelly Sterk brengt als presentatrice een vrolijke dot energie mee, waarmee ze de persoon die ze interviewt ontwapent. Ook de huiselijke setting van de set helpt daarbij. In de vragenlijst spelen we daar verder op in. Door te vragen naar persoonlijke ervaringen, paniekerige situaties en hilarische irritaties. Voor een open en ontspannen gesprek.

Naast het interview was een segment nodig, om de kijker bij de video te blijven betrekken. De BN’er wordt met Shelly en de kijker getest op hun kennis van kinder-EHBO in een korte quiz. De antwoorden worden gegeven door een expert van het Rode Kruis, die voor elke situatie een oplossing biedt. Daarbij noemen we ook even de cursussen en de zorgpakketten die het Rode Kruis aanbiedt. 

Zo leren de kijkers mee met de BN’er en weten ze aan de video al iets meer over kinder-EHBO. Maar ook leren ze wat ze allemaal nog niet weten en laten we ze achter met de gedachte: zo’n cursus heb ik nodig.

YOUTUBE THUMBNAILS

Bekijk video
Kimberley Klaver deelt horrorverhaal uit haar jeugd
bekijk video
Tv-kok Mounir Toub over vlam in de pan en het vaderschap

“Ik ben heel blij met het resultaat. En het ziet er boven verwachting mooi uit. Jullie hebben meer geleverd dan waar ik in eerste instantie om vroeg dus dat was bonus.“

Sammy Slot, content creator bij het Rode Kruis

En de resultaten liegen er niet om:

  • Veel bereik via socials BN’ers (327.000 views)
  • Groot bereik; awareness doel is zeker behaald
  • Insta-reel van Kimberly is inmiddels 13.000 views en daarmee de meest populairste reel op het @rodekruis_ehbo account
  • Veel groter bereik via YT ads dan verwacht 
  • Grote stijging in verkeer op website én webshop (147% stijging in aantal gebruikers)
  • Stijging in conversies en meer dan 350 transacties

Daarom gaan we de extra mile.

HOE ZET JE JEZELF OP DE KAART?

Deel je uitdaging en ontvang gratis advies over videomarketing