Hoe je verkleed als kip een slamdunk maakt op YouTube

Alexandar Djuric

Iedere week tips, verhalen en eye-openers

Iedere week delen we tips, verhalen en eye-openers. De ene week Stefan, de andere week ik.

Die zijn niet alleen leuk om te lezen; je steekt er ook altijd iets van op. Van het maken van video’s, animaties, livestreams en webinars. Maar ook van psychologie, copywriting en storytelling.

Wil je dit allemaal wekelijks in je inbox? Meld je dan helemaal onder aan de pagina aan voor de nieuwsbrief.

Groet,
Alexandar
Mede-eigenaar van Fideo

‘Wat een eindbazen mailing!!’

Een aantal reacties van wekelijkse lezers:

‘Wat een eindbazen mailing!! Lekkere storytelling’
– Jeroen Marcus

‘Wat een toffe mails, ik haal er regelmatig inspiratie uit!’
– Ilona van Harsselaar

‘Erg grappig. Ieder zijn talent zullen we maar zeggen’
– Coniek Meijer

Stel: je hebt je opgegeven voor een datingprogramma en je concurreert met 26 andere singles. Hoe ga jij dan indruk maken op de felbegeerde vrijgezel?

Er zijn een aantal tv-programma’s waar ik voor thuisblijf. Die ik later terugkijk of binge.

The Bachelorette USA is daar absoluut NIET een van. Dis eentje in de categorie ‘kijk ik met een schuin oog naar, want mijn vriendin is baas over de afstandsbediening’.

Toch moet ik je eerlijk bekennen dat de 1e aflevering van het seizoen met brunette Becca mijn volledige aandacht kreeg.

In deze aflevering arriveerden de single mannen in de mansion, klaar om hun eerste indruk te maken. En dat kan de Amerikaanse vrijgezelle man – zo heb ik geleerd – als geen ander.

  • Connor ging bij het voorstellen gelijk op zijn knieën
  • Mike nam Becca’s ex mee, levensgroot afgedrukt en uitgesneden in karton: ‘Hij gaat toekijken hoe jij en ik het leuk hebben.’
  • Blake arriveerde op de rug van een os
  • Trent sprong uit een lijkenwagen: ‘O’ my gosh, Becca. When I heard you were the Bachelorette, I litterally died.’
  • En Garrett kwam aanrijden in een gezinswagen. Om zijn intenties duidelijk te maken bracht hij speelgoed, luiers en een kinderzitje mee.

Dan de hoofdattracties.

Toen David zijn poot uit de limo stak, begon hij luidkeels te kakelen. BEC-CA! BEC-CAAA! In een knalgeel kippenpak scharrelde hij zijn weg naar de bachelorette. ‘Ik kom hier niet om de beest uit te hangen. Hopelijk legt het ons geen windeieren.’

Tot slot Christon. Hij vroeg Becca om onder een basketbalpaal te gaan staan en de bal zo hoog mogelijk boven haar hoofd te houden. Christon sprintte naar Becca toe, sprong met gespreide benen over haar heen en vloog richting de basket. SLAMDUNK!

‘Who is this guy’, vroegen de andere mannen zich met grote ogen en hangende schouders af.

Er is een andere plek waar de concurrentie gigantisch is. Waar je alles uit de kast moet halen om te scoren. Die plek is YouTube. Op de pagina’s home, ontdekken en abonnementen. Maar vooral ook in de zoekresultaten.

Als iemand iets zoekt en er tientallen of honderden hits getoond worden, hoe zorg jij er dan voor dat jouw video wordt aangeklikt? Door op te vallen!

Met een opvallende titel, maar nog het meest met een opvallende thumbnail.

Hoe ontwerp je nou een thumbnail met een hoge klikintentie? Waar moet zo’n afbeelding aan voldoen?

Als je daar nieuwsgierig naar bent en je wilt een gratis scan van jouw YouTube titels en thumbnails, bel of mail me dan: alexandar@fideo.nl / 06 22 84 26 22.

Warning: ben je bereid om net als Trent, David en Christon all in te gaan?

Groet,
Alexandar