Op 3800 meter hoogte met de avontuurlijkste fotograaf van Zwolle

Zijn avontuurlijke instelling brengt hem op plekken waar anderen niet (durven te) komen
Bedrijfsfilm
Bekijk hier de avontuurlijke bedrijfsfilm van Erik Karst Fotografie.

Erik Karst Fotografie bestaat ruim 12,5 jaar! Voor Erik een mooie mijlpaal, maar ook een moment om de volgende stap te zetten. Een nieuwe bus, een nieuwe website én het maken van een bedrijfsfilm.

De uitdaging

Erik wil met deze film nieuwe klanten bereiken. Hen enthousiast maken over zichzelf en zijn fotografie. Waarna ze contact opnemen, voor bijvoorbeeld een kennismaking. Bovendien moet de bedrijfsfilm aansluiten bij de kwaliteit van Eriks fotografie.

De oplossing

Wist je dat een verhaal sterker wordt met een uniek hoofdpersoon met een sterk verlangen?

Dan rijst de vraag: wat maakt Erik uniek? Wat is zijn verlangen? En wat is het waarom hierachter? Om dat te ontdekken, hebben we Erik geïnterviewd.

Social snack
Deze snack is bedoeld voor social media. Met name een goede tool om een advertentiecampagne mee te draaien.

Wat is het verlangen van Erik? Hoe groter het verlangen, hoe meer de kijker met hem meeleeft.
Erik verlangt iedere dag, iedere opdracht naar een nieuw avontuur.

Wat is de ‘why’ achter dat verlangen? Het antwoord op die vraag geeft hem meer diepte en zijn verlangen een grotere betekenis.
Avontuur is diepgeworteld in zijn karakter. Al bijna 15 jaar reist hij de hele wereld over op zoek naar avontuur, en dan het liefst in de bergen.

Het avontuur maakt zijn werk spannend, doet zijn hart sneller kloppen. Want ondanks een goede voorbereiding weet je nooit 100% zeker hoe een reis (fotografie-opdracht) verloopt. Het verlangen naar avontuur heeft ook te maken met zijn grote nieuwsgierigheid naar onontdekte plekken.

Wat maakt Erik uniek? Het unieke van een hoofdpersoon trekt de aandacht van de kijker, maakt ‘m nieuwsgierig
Erik heeft een hele avontuurlijke instelling, wat hem op plekken brengt waar anderen niet (durven te) komen. Of waar ze niet aan hebben gedacht. Daar, op die plek, maakt hij zijn foto’s. Zoals hoog hangend in het Dominicanenklooster.

Hij is bovendien ‘open’ en ‘enthousiast’, en in staat om een gelijkwaardige band te creëren met iemand die voor de camera staat. Dit is terug te zien in zijn foto’s. Kijk maar eens naar de krachtige, ontspannen en vaak enthousiaste portretten die hij maakt.

En toen wisten we het…
Als er één woord is blijven hangen, dan is het wel avontuur. Op dat moment hebben we besloten om de hele film op te hangen aan deze kernwaarde. Hiermee werd het verhaal van Erik een Value Story.

Geen berg te hoog
Met avontuur als kernwaarde zochten we naar locaties. En zo kwam Erik met het idee om naar Zwitserland af te reizen. De eerste nacht sliepen Erik, zijn vrouw Astrid, Dieter en Menno op 2800 meter hoogte in een tentje op de Breithorn. Een korte nacht, want de opnames begonnen voor zonsopgang. Om daarna verder te klimmen naar 3800 meter hoogte. Met z’n 4’en aan elkaar gezekerd maakten we daar op de gletsjer de meest fantastische shots.

De reacties

We zijn dankbaar voor dit prachtige avontuur. Maar ook voor de enthousiaste reacties van Erik en zijn publiek.

‘Niet normaal jongens, mijn kont zit vol met veren… Ik denk dat ik morgen even een bezoekje aan de dokter moet brengen. Met andere woorden: we hebben samen iets fantastisch gemaakt’
Erik Karst

‘Deze veren (complimenten) zijn natuurlijk net zo goed voor jullie. Alles wat ik inhoudelijk terug krijg aan complimenten, naast ‘mooi’, ‘tof’ en ‘gaaf’, is precies wat ik wilde uitdragen. Deze film gaat ongetwijfeld nog mooie dingen brengen. Het was een TOP avontuur om met jullie samen te werken en het eindresultaat is EPIC.’ 🔥👏

WELK VERHAAL WIL JIJ VERTELLEN?

DEEL JE UITDAGING en wij adviseren je graag over de mogelijkheden