Bedrijfsfilm
laten maken

Een bedrijfsfilm,
de ultieme bedrijfspresentatie.

Een bedrijfsfilm, de ultieme bedrijfspresentatie

Stel je vraag aan Stefan

Heb je een vraag? Of behoefte aan advies? Bel of mail met onze videostrateeg, Stefan Hollegien.

Waarom wil je een bedrijfsfilm laten maken?

Wil jij een bedrijfsfilm laten maken? Om een hogere omzet te behalen en een grotere naamsbekendheid?

Het wordt steeds makkelijker om video’s te maken, maar steeds moeilijker om op te vallen. De timeline van je doelgroep staat bomvol! Hoe zorg je ervoor dat je eruit springt? Een onvergetelijke indruk maakt? En de kijker uiteindelijk voor jou kiest?

No worries! Wij helpen je met het maken van je bedrijfsfilm. Wij bedenken, samen met jou, een gewaagd en opvallend idee. Want in een wereld waarin het aanbod aan video alleen maar toeneemt, is het niet genoeg om een standaard bedrijfsvideo te maken.

Als ie af is, verspreiden we je bedrijfsfilm op zo’n manier dat jij je doelen bereikt. De distributie kan organisch, maar ook betaald met video advertising.

Hieronder nog een aantal voorbeelden van bedrijfsfilms die we hebben gemaakt voor DMT, Vandersanden en Sundisc Abrasives:

bedrijfsfilm van DMT
bedrijfsfilm van Vandersanden
bedrijfsfilm van Sundisc Abrasives

GRATIS STRATEGIESESSIE

Welke video’s adviseren wij jou om te maken? En hoe verspreid je deze video’s om je doel en doelgroep te bereiken? Ontdek het in een gratis strategiesessie met onze videostrateeg, Stefan Hollegien.

Bedrijfsfilm
Bekijk de avontuurlijke bedrijfsfilm van Erik Karst.
Bedrijfsfilm
Bekijk hier de bedrijfsfilm met 3D animatie van Future Insight.

Waarom een bedrijfsvideo laten maken?

Het grootste gedeelte van de marketing professionals (86%) gebruikt video als marketing tool, blijkt uit onderzoek van Wyzowl. Niet zonder reden, want een bedrijfsvideo laten maken resulteert in een hogere omzet en een grotere naamsbekendheid.

Het onderzoek van Wyzowl bevestigt deze voordelen:

  • 81% v/d video marketeers zegt dat video heeft gezorgd voor een hogere omzet
  • 86% v/d video marketeers zegt dat video hen heeft geholpen om leads te genereren
  • 88% v/d consumenten raakte overtuigd om een product of dienst aan te schaffen na het bekijken van een video
  • 87% v/d video marketeers zegt dat video, in het algemeen, zorgt voor een goede return on investment (ROI)

Een bedrijfsvideo laten maken heeft meer voordelen, want het verhoogt de traffic naar je website. Bezoekers brengen daar door de aanwezigheid van video meer tijd door. Dit fenomeen heet dwell time en wordt door Google beloond met een hogere positie in de zoekresultaten (SEO).

Een bedrijfsfilm maken: stap voor stap uitgelegd

Een bedrijfsfilm maken waarmee jij je doelen behaalt: hoe doen we dat? Hieronder leggen we het stap voor stap uit.

1

1 Bedrijfsfilm bedenken

Een bedrijfsfilm maken begint met een creatieve sessie. Hierin bepaal je samen met onze regisseur en scenarioschrijver o.a. de invalshoek van je film. Denk bijvoorbeeld aan jullie ‘why’, jullie toekomstvisie of het verhaal van de oprichter(s). Het is natuurlijk ook een goed idee om je bedrijfsfilm toe te spitsen op jullie waardepropositie. De beste ideeën presenteren we aan je in een scenario.

2

2 Bedrijfsfilm voorbereiden

Wil je een bedrijfsfilm laten maken met drone opnames? Dat kan! We vogelen van tevoren uit waar we mogen vliegen. Als het nodig is, vragen we een vliegvergunning aan. Wat we verder doen in de voorbereiding: casting, spullen regelen en het draaiboek afstemmen.

3

3 Bedrijfsfilm filmen

Lights, camera, action! Op de set kijk je mee over de schouder van de regisseur. Zij stuurt de cameraman aan, die de mooiste, meest dynamische beelden maakt waar je kijkers straks van smullen. De licht-/geluidsman neemt het geluid van een heel hoog niveau op en belicht ruimtes op de mooiste manier.

4

4 Bedrijfsvideo monteren

Tijdens de montage voegen we vormgeving toe, zoals een logo-animatie en andere vormgevingselementen in jouw huisstijl. Het is ook mogelijk om 2D- en 3D-animaties te maken. Het toevoegen van geluidseffecten (sound design) en optimaliseren van de kleuren (kleurcorrectie) draagt bij aan een meeslepend effect. Als het toegevoegde waarde heeft en het budget het toelaat, maken we muziek op maat.

5

5 Bedrijfsvideo verspreiden

Als je je bedrijfsvideo ontvangt, is ie ready to publish. Dat houdt in dat je je video aangeleverd krijgt inclusief ondertiteling, thumbnail, titel, tekst en hashtags. Hierdoor valt je bedrijfsfilm op en is ie goed vindbaar in zoekmachines (SEO). Het is een kwestie van kopiëren, plakken en uploaden. Als je wilt, kun je ook dat aan ons overlaten.

Samenwerken?

Interesse om met ons samen te werken? Te gek! Laat ons weten waarmee we je kunnen helpen.

deel je uitdaging
Bedrijfsfilm
Bekijk de bedrijsfilm van Vandersanden (Bylandt).

Waarom een bedrijfsfilm laten maken door Fideo?

Wij gaan vol enthousiasme met je aan de slag. Maar waarom zou je je ultieme bedrijfspresentatie laten maken door Fideo?

👉 Een doordachte, doelgerichte manier van bedrijfsfilms maken
Wij helpen je om geweldige resultaten te behalen, met video marketing. We zijn dan ook geen videoproductiebedrijf, maar een bureau voor videomarketing. Welk doel jij wilt bereiken, is het uitgangspunt bij alles wat wij voor je doen.

👉 Opvallende, gewaagde, out of the box ideeën
Wij bezitten de creativiteit om samen met jou opvallende, gewaagde en out of the box ideeën te bedenken. Met die ideeën valt je corporate video op én behaal jij je doelen.

👉 Altijd en overal samenwerken via de cloud
We kunnen altijd en overal met elkaar samenwerken, want al onze bestanden staan in de cloud. In Google Drive vind je het projectplan, scenario en draaiboek. Op Vimeo staan de previews. En via WeTransfer download je de definitieve versie van je bedrijfsfilm.

93% van alle marketing professionals heeft video succesvol ingezet om de naamsbekendheid te verhogen
Wyzowl – Video Marketing Statistics 2022

👉 Je bedrijfsfilm is ready to publish
Je ontvangt je bedrijfsfilm inclusief een thumbnail, titel, tekst en tags. Door deze copy en custom thumbnail valt je bedrijfsfilm extra op. Het enige wat jij nog hoeft te doen is kopiëren – plakken – uploaden. Heb je liever dat wij dat regelen? Doen we!

👉 Je bedrijfsfilm vergroot je online zichtbaarheid
Je bedrijfsfilm vergroot je online zichtbaarheid, omdat ie straks goed vindbaar is voor zoekmachines (SEO). Hoe we dat doen? We verwerken in de titel en de beschrijving van de video relevante zoektermen. Daarnaast voegen we ondertiteling toe. Door al deze dingen is het voor Google makkelijk te achterhalen waar je video over gaat.

Heb je tot nu toe weinig tijd en geld geïnvesteerd in videomarketing? Dan is een bedrijfsfilm 1 v/d 3 video’s om mee te beginnen. Lees meer over bedrijfsfilm kosten.

Behind the scenes bij Fideo
Dieter, Nathan en Menno – filmopnames met Erik Karst Fotografie
Filmopnames WDODelta, werken bij film
Menno en Nathan – filmopnames met Erik Karst Fotografie
Nathan en Menno – filmopnames provincie Overijssel, vacaturevideo scheepvaartmeester
Filmopnames Zonneplan, Zonneplan Academy
Dieter, Menno, Nathan – filmopnames Zonneplan, Zonneplan Academy
Nathan en Dieter – filmopnames met Erik Karst Fotografie
Acteur Yaron Mesika – Saturn Petcare, bedrijfsfilm

Onze klanten over Fideo

‘Dat je met een enthousiast team in zo’n korte tijd iets voor elkaar kunt boksen, vind ik echt heel gaaf om te zien’, aldus Sammy Slot, content creator bij het Rode Kruis. We hebben Sammy en andere klanten als Eric en Alien gevraagd hoe zij kijken naar onze samenwerkingen en de resultaten die we samen hebben behaald. Hun testimonials lees je hieronder:

  • Sammy Slot, Rode Kruis
  • Eric Peterse, Saturn Petcare
  • Rosan van der Tuuk, Roamler
  • Erik Karst, Erik Karst Fotografie
  • Joost Wijnberger, De VoorzieningenWijzer
  • Bas de Niet, H.N. Werkman Stadslyceum
  • Alien Zwart, WDODelta

Sammy Slot

Rode Kruis | online redacteur

‘Hoe ga ik van een creatief idee, waarbij we aandacht besteden aan de mentale gezondheid van jongeren, naar een volledig uitgewerkte campagne binnen één week?

Dit was het vraagstuk waar ik jullie voor benaderde. Omdat ik in mijn eentje eerst alles los aan het regelen was (locatie, filmplan, cameraman) werd ik best een beetje nerveus met een naderende deadline. Toen ik dat aangaf bij mijn collega Hugo, raadde hij Fideo aan: ‘Daar zit alles onder één dak’.

Het was zo last minute, dat ik me niet kon voorstellen dat het ging lukken. Maar jullie waren heel flexibel en enthousiast. We konden gelijk snel schakelen en daar was ik super blij mee. Écht een enorme opluchting. 

Na de intake hadden we maar 3 dagen tot de draaidag. Ik had een heel fijn gevoel bij jullie en kon het daardoor goed uit handen geven. In die korte tijd hebben jullie alles geregeld, van een passende locatie tot het maken van het draaiboek. Zo kon ik me focussen op het creatieve proces en het regelen van de attributen. 

Tijdens de draaidag was ik blij verrast met alle spullen die jullie mee hadden. Voldoende verborgen camera’s in het midden van winkelcentrum Hoog Catharijne, om het telefoonhokje goed vast te leggen. En zelfs het geluidseffect voor de telefoon werd geregeld! Vooral de mobiele regiekamer was een aangename verrassing. Zo kon ik op afstand toch goed de gesprekken meekrijgen van de bellers en de Rode Kruis-psycholoog. Ideaal!

Na de draaidag moest in drie dagen de montage staan. Dat jullie zelfs zo flexibel waren dat  jullie de weekenden en avonden doorwerkten, was ontzettend fijn. Volgens mij hebben jullie er alles aan gedaan om de heftige deadline te halen. En dat zie je in het resultaat! De reacties op de video waren allemaal warm en positief. Inmiddels is ‘ie ruim 50.000 keer bekeken!

Kortom, vaak heb je campagnes die maanden en maanden voorbereiding vergen. Dat je met een leuk idee en een enthousiast team om je heen in zo’n korte tijd (een week!) samen iets voor elkaar kunt boksen, vind ik echt heel gaaf om te zien! Zonder het enthousiaste team van Fideo was dat zeker niet gelukt. Het is echt een project waar ik trots op ben!’

Lees meer

Rosan van der Tuuk

Roamler | marketing communications specialist

‘Het resultaat is gaaf en van hoge kwaliteit. We zaten onder redelijke tijdsdruk en dan ook nog tijdens corona. Zelfs met de getroffen maatregelen is het een hoogwaardig filmpje geworden dat hopelijk nog jaren mee kan. De feedback binnen ons bedrijf was ook zeer positief. Smaakt naar meer!’

We hebben de video ingezet op onze interne kanalen (onboarding, nieuwsbrieven, pushberichten) om onze nieuwe en reeds bestaande crowd van Klusmannen te activeren en enthousiasmeren. De volgende stap is extern gebruik; adverteren voor nieuwe Klusmannen!

We zagen dat onze Klusmannen actiever werden en dat was mooi, want Centraal Beheer lanceerde een grootschalige campagne voor Klushulp waardoor er meer klus aanvragen voor de Klusmannen binnenkwamen. Onze klussers gingen enthousiast aan het werk, mede dankzij de gezellige beeldvorming van deze video!

De samenwerking met jullie verliep hartstikke soepel. Jullie hebben ons goed begeleid in het creatieve proces en ons er te allen tijde bij betrokken gehouden: van het uitschrijven van het script tot de daadwerkelijke productie. Alles tot in de puntjes verzorgd en willing to take the extra mile.’

Lees meer

Erik Karst

Erik Karst Fotografie

‘Niet normaal jongens, mijn kont zit vol met veren… Ik denk dat ik morgen even een bezoekje aan de dokter moet brengen. Met andere woorden: we hebben samen iets fantastisch gemaakt’

Deze veren (complimenten) zijn natuurlijk net zo goed voor jullie. Alles wat ik inhoudelijk terug krijg aan complimenten, naast ‘mooi’, ‘tof’ en ‘gaaf’, is precies wat ik wilde uitdragen. Deze film gaat ongetwijfeld nog mooie dingen brengen. Het was een TOP avontuur om met jullie samen te werken en het eindresultaat is EPIC.’ 🔥👏

Lees meer

Eric Peterse

Saturn Petcare | hoofd P&O

‘Ons grote voorbeeld was de werken bij film van Bolletje. Wij hadden het niet verwacht, maar we vinden onze eigen film nóg gaver!’

Na oplevering werden alle video’s gepresenteerd tijdens een kwartaalmeeting, ten overstaan van het personeel. Eric: ‘We hebben van de 5 video’s wel 3 keer flink applaus gehad. Mensen waren super enthousiast.’

Met het maken van de video’s voor employer branding wilden we Saturn Petcare van zijn beste kant laten zien, maar wel gebaseerd op de werkelijkheid. Dat is volgens recruiter Jenny Rorije goed gelukt. ‘Eén iemand zei – na onlangs aangenomen te zijn: de gezelligheid, die informele sfeer uit de film, die proef ik terug op de werkvloer. Da’s natuurlijk supergaaf. Dat je de cultuur probeert te vangen in een film en die in de werkelijkheid ook gevoeld wordt.’

Lees meer

Joost Wijnberger

De VoorzieningenWijzer | Manager Propositie & Compliance

‘Het is best ingewikkeld om kort uit te leggen wat De VoorzieningenWijzer precies doet. 

Daarnaast zijn we vrij goed in uitgebreid vertellen, maar daar is lang niet altijd ruimte voor.

Dus, hoe vat je het samen? Op een manier dat het mensen aanspreekt? En ze denken: ik wil de rest ook weten. In plaats van: het wordt me te lang, ik haak af.

Het voelde heel logisch om te kiezen voor animatie. Om ons verhaal visueel en aantrekkelijk te maken.   

Wat mij met name opviel, was de vaart waarmee het productieproces verliep. Dat wij bij tussentijdse deadlines weleens dachten: oeh, dan al? Terwijl, als je erop terugkijkt, het heel fijn was dat er lekker veel snelheid in zat. Als je veel tijd neemt, dan ga je schaven, schaven en nog verder schaven. Terwijl dat toch een keer moet stoppen. Door het tempo zakten we niet weg en bleef de energie hoog. 

Ik heb daar een heel goed gevoel aan overgehouden. Dat zat ‘m ook in het hele prettige contact. Redelijk no-nonsense, meedenkend, met verstand van zaken. Jullie bewogen met ons mee, maar niet eindeloos, wat ook weer de vaart erin hield. Het is knap dat jullie het voor elkaar kregen dat wij iedere keer met zin een overleg ingingen. Dat wij dachten: o’, leuk! Weer een overleg met Fideo over onze animaties. Dat is iets heel simpels, maar uiteindelijk wel een belangrijk ingrediënt voor een mooi resultaat.

Het eindresultaat ben ik heel blij mee. Het past heel goed bij wat we willen uitstralen met De VoorzieningenWijzer: toegankelijk, vriendelijk en menselijk. Dat komt terug in de sfeer van de animatie, de toon en allemaal elementjes en beweginkjes. 

Onze projectmanagers gebruiken de animatie onder andere om De VoorzieningenWijzer te introduceren bij nieuwe gemeenten. Zij geven aan: het is nu zoveel duidelijker in zoveel minder tijd. Waar we vroeger een powerpoint van 10-15 slides gebruikten en 20 minuten aan het praten waren – met gemak, laten we nu de animatie zien. Hierdoor komen we makkelijk en snel in 2,5 minuut tot de kern van ons verhaal. 

Door de animatie ook online te gebruiken, hebben we het bereik van onze kernboodschap sterk vergroot. Dat lukt op geen enkele manier zo goed als met deze animatie.’

Lees meer

Bedrijfsfilm laten maken?

Neem contact op en vertel ons meer over je uitdaging