Bedrijfsfilm
laten maken

Een bedrijfsfilm, de ultieme
bedrijfspresentatie

EEN BEDRIJFSFILM,
DE ULTIEME BEDRIJFSPRESENTATIE

Waarom wil je een bedrijfsfilm laten maken?

Wil jij een bedrijfsfilm laten maken? Om een hogere omzet te behalen en een grotere naamsbekendheid?

Het wordt steeds makkelijker om video’s te maken, maar steeds moeilijker om op te vallen. De timeline van je doelgroep staat bomvol! Hoe zorg je ervoor dat je eruit springt? Een onvergetelijke indruk maakt? En de kijker uiteindelijk voor jou kiest?

No worries! Wij helpen je met het maken van je bedrijfsfilm. Wij bedenken, samen met jou, een gewaagd en opvallend idee. Want in een wereld waarin het aanbod aan video alleen maar toeneemt, is het niet genoeg om een standaard bedrijfsvideo te maken.

Als ie af is, verspreiden we je bedrijfsfilm op zo’n manier dat jij je doelen bereikt. De distributie kan organisch, maar ook betaald met video advertising.

bedrijfsfilm maken in 5 stappen

1

Bedrijfsfilm bedenken 🧠

Een bedrijfsfilm maken begint met een creatieve sessie. Hierin bepaal je samen met onze regisseur en scenarioschrijver o.a. de invalshoek van je film. Denk bijvoorbeeld aan jullie ‘why’, jullie toekomstvisie of het verhaal van de oprichter(s). Het is natuurlijk ook een goed idee om je bedrijfsfilm toe te spitsen op jullie waardepropositie. De beste ideeën presenteren we aan je in een scenario.

2

Bedrijfsvideo voorbereiden 💪

Wil je een bedrijfsfilm laten maken met drone opnames? Dat kan! We vogelen van tevoren uit waar we mogen vliegen. Als het nodig is, vragen we een vliegvergunning aan. Wat we verder doen in de voorbereiding: casting, spullen regelen en het draaiboek afstemmen.

3

Bedrijfsvideo filmen 🎬

Lights, camera, action! Op de set kijk je mee over de schouder van de regisseur. Zij stuurt de cameraman aan, die de mooiste, meest dynamische beelden maakt waar je kijkers straks van smullen. De licht-/geluidsman neemt het geluid van een heel hoog niveau op en belicht ruimtes op de mooiste manier.

4

Bedrijfsvideo monteren 🧩

Tijdens de montage voegen we vormgeving toe, zoals een logo-animatie en andere vormgevingselementen in jouw huisstijl. Het is ook mogelijk om 2D en 3D-animaties te maken. Het toevoegen van geluidseffecten (sound design) en optimaliseren van de kleuren (kleurcorrectie) draagt bij aan een meeslepend effect. Als het toegevoegde waarde heeft en het budget het toelaat, maken we muziek op maat.

5

Bedrijfsvideo verspreiden 🚀

Als je je bedrijfsvideo ontvangt, is ie ready to publish. Dat houdt in dat je je video aangeleverd krijgt inclusief ondertiteling, thumbnail, titel, tekst en hashtags. Hierdoor valt je bedrijfsfilm op en is ie goed vindbaar in zoekmachines (SEO). Het is een kwestie van kopiëren, plakken en uploaden. Als je wilt, kun je ook dat aan ons overlaten.

Samenwerken?

Interesse om met ons samen te werken? Te gek! Laat ons weten waarmee we je kunnen helpen.

Waarom een bedrijfsfilm laten maken door Fideo?

Wij gaan vol enthousiasme met je aan de slag. Maar waarom zou je je ultieme bedrijfspresentatie laten maken door Fideo?

👉 Een doordachte, doelgerichte manier van bedrijfsfilms maken
Wij helpen je om geweldige resultaten te behalen, met video marketing. We zijn dan ook geen videoproductiebedrijf, maar een bureau voor videomarketing. Welk doel jij wilt bereiken, is het uitgangspunt bij alles wat wij voor je doen.

👉 Opvallende, gewaagde, out of the box ideeën
Wij bezitten de creativiteit om samen met jou opvallende, gewaagde en out of the box ideeën te bedenken. Met die ideeën valt je corporate video op én behaal jij je doelen.

👉Altijd en overal samenwerken via de cloud
We kunnen altijd en overal met elkaar samenwerken, want al onze bestanden staan in de cloud. In Google Drive vind je het projectplan, scenario en draaiboek. Op Vimeo staan de previews. En via WeTransfer download je de definitieve versie van je bedrijfsfilm.

93% van alle marketing professionals heeft video succesvol ingezet om de naamsbekendheid te verhogen

Wyzowl – Video Marketing Statistics 2023

👉Je bedrijfsfilm is ready to publish
Je ontvangt je bedrijfsfilm inclusief een thumbnail, titel, tekst en tags. Door deze copy en custom thumbnail valt je bedrijfsfilm extra op. Het enige wat jij nog hoeft te doen is kopiëren – plakken – uploaden. Heb je liever dat wij dat regelen? Doen we!

👉Je bedrijfsfilm vergroot je online zichtbaarheid
Je bedrijfsfilm vergroot je online zichtbaarheid, omdat ie straks goed vindbaar is voor zoekmachines (SEO). Hoe we dat doen? We verwerken in de titel en de beschrijving van de video relevante zoektermen. Daarnaast voegen we ondertiteling toe. Door al deze dingen is het voor Google makkelijk te achterhalen waar je video over gaat.

Heb je tot nu toe weinig tijd en geld geïnvesteerd in videomarketing? Dan is een bedrijfsfilm 1 v/d 3 video’s om mee te beginnen. Lees meer over bedrijfsfilm kosten.

Hieronder nog een aantal voorbeelden van bedrijfsfilms die we hebben gemaakt voor DMTVandersanden en Sundisc Abrasives:

MAAK EEN
AFSPRAAK MET ALEXANDAR

Een bedrijfsfilm laten maken, da’s geen kattenpis. Benieuwd hoe wij je kunnen helpen? Maak een afspraak met me of stel een vraag. 

Onze klanten over Fideo

‘Dat je met een enthousiast team in zo’n korte tijd iets voor elkaar kunt boksen, vind ik echt heel gaaf om te zien’, aldus Sammy Slot, content creator bij het Rode Kruis. We hebben Sammy en andere klanten als Eric en Alien gevraagd hoe zij kijken naar onze samenwerkingen en de resultaten die we samen hebben behaald. Hun testimonials lees je hieronder:

Sammy Slot

Rode Kruis | content creator

‘Hoe ga ik van een creatief idee, waarbij we aandacht besteden aan de mentale gezondheid van jongeren, naar een volledig uitgewerkte campagne binnen één week?

Dit was het vraagstuk waar ik jullie voor benaderde. Omdat ik in mijn eentje eerst alles los aan het regelen was (locatie, filmplan, cameraman) werd ik best een beetje nerveus met een naderende deadline. Toen ik dat aangaf bij mijn collega Hugo, raadde hij Fideo aan: ‘Daar zit alles onder één dak’.

Het was zo last minute, dat ik me niet kon voorstellen dat het ging lukken. Maar jullie waren heel flexibel en enthousiast. We konden gelijk snel schakelen en daar was ik super blij mee. Écht een enorme opluchting. 

Na de intake hadden we maar 3 dagen tot de draaidag. Ik had een heel fijn gevoel bij jullie en kon het daardoor goed uit handen geven. In die korte tijd hebben jullie alles geregeld, van een passende locatie tot het maken van het draaiboek. Zo kon ik me focussen op het creatieve proces en het regelen van de attributen. 

Tijdens de draaidag was ik blij verrast met alle spullen die jullie mee hadden. Voldoende verborgen camera’s in het midden van winkelcentrum Hoog Catharijne, om het telefoonhokje goed vast te leggen. En zelfs het geluidseffect voor de telefoon werd geregeld! Vooral de mobiele regiekamer was een aangename verrassing. Zo kon ik op afstand toch goed de gesprekken meekrijgen van de bellers en de Rode Kruis-psycholoog. Ideaal!

Na de draaidag moest in drie dagen de montage staan. Dat jullie zelfs zo flexibel waren dat  jullie de weekenden en avonden doorwerkten, was ontzettend fijn. Volgens mij hebben jullie er alles aan gedaan om de heftige deadline te halen. En dat zie je in het resultaat! De reacties op de video waren allemaal warm en positief. Inmiddels is ‘ie ruim 50.000 keer bekeken!

Kortom, vaak heb je campagnes die maanden en maanden voorbereiding vergen. Dat je met een leuk idee en een enthousiast team om je heen in zo’n korte tijd (een week!) samen iets voor elkaar kunt boksen, vind ik echt heel gaaf om te zien! Zonder het enthousiaste team van Fideo was dat zeker niet gelukt. Het is echt een project waar ik trots op ben!’

Lees meer

Erik Karst

Erik Karst Fotografie

‘Niet normaal jongens, mijn kont zit vol met veren… Ik denk dat ik morgen even een bezoekje aan de dokter moet brengen. Met andere woorden: we hebben samen iets fantastisch gemaakt’

Deze veren (complimenten) zijn natuurlijk net zo goed voor jullie. Alles wat ik inhoudelijk terug krijg aan complimenten, naast ‘mooi’, ‘tof’ en ‘gaaf’, is precies wat ik wilde uitdragen. Deze film gaat ongetwijfeld nog mooie dingen brengen. Het was een TOP avontuur om met jullie samen te werken en het eindresultaat is EPIC.’ 🔥👏

Lees meer

Alien Zwart

WDODelta | communicatieadviseur

‘Het resultaat is spectaculair! We maken wel vaker films met behulp van andere bedrijven, maar jullie springen daar ver bovenuit. Niet alleen qua creativiteit, want die was super. Maar ook qua contact. Het voelde voor mij echt alsof we dit samen deden.’

Lees meer

Bas de Niet

H.N. Werkman Stadslyceum

‘We zijn ontzettend blij met de video’s voor de introductieweek. We hebben heel veel positieve reacties gehad. Van studenten, maar ook van het management en wervingsteams van nieuwe studenten.

Ook waren wij verrast door de hoge betrokkenheid bij de video’s. Want van de 14 klassen en 360 eerstejaars, hebben 280 een filmpje van zichzelf ingestuurd.

We hebben studenten punten gegeven voor het opnemen van hun video, maar nog meer punten voor het kijken van de instructiefilm over Alluris (studie-informatiesysteem, red.). Dat is een belangrijke, omdat ze goed overweg moeten kunnen met het programma. De klas met de meeste punten heeft een pizza-avondje in het park gewonnen. Dus op een gegeven moment zaten ze daar met 40 pizzadozen in Park Sonsbeek in Arnhem.’

Toen Bas de Niet van het Stadslyceum ons belde, was hij erg duidelijk: ‘Wij willen geen docent of teamleider die op camera een standaard praatje houdt. Wij moeten het niet vertellen, de kinderen moeten het vertellen. En vooral laten zien.’

Bas vertelde dat er de afgelopen jaren structureel meer aanmeldingen zijn dan beschikbare plekken. Met als gevolg dat tientallen leerlingen per jaar worden uitgeloot. ‘Alle 5 video’s en de animatie helpen ons om die positie te behouden. Dat we niet verlegen komen te zitten om kinderen.

Wat ik knap vind aan het hele plan, is dat het goed aansluit bij de belevingswereld van kinderen. En het roept emotie op. Je eerste jaar in 60 seconden bijvoorbeeld. Nieuwe lessen, nieuwe school, spannend allemaal. Die film is heel erg raak.

Een ouder reageerde: ‘Heel leuk en inspirerend. Ook in vergelijking met andere scholen (zijn ons aan het oriënteren voor de jongste). Heel enthousiasmerend!’

Maar ook onder personeel heeft het iets losgemaakt: ik proef trots. Bij collega’s, bij de directeur. De school wordt zó mooi afgebeeld.

Wij zijn heel tevreden over het resultaat. Het zijn erg aansprekende video’s die er uitspringen vergeleken met andere scholen. Ik verwacht dat we hiermee een voorbeeld zijn. Dat die scholen denken: dit is wel erg flitsend, hier moeten wij ook iets meer aan doen.’

Lees meer

Rosan van der Tuuk

Roamler | marketing communications specialist

‘Het resultaat is gaaf en van hoge kwaliteit. We zaten onder redelijke tijdsdruk en dan ook nog tijdens corona. Zelfs met de getroffen maatregelen is het een hoogwaardig filmpje geworden dat hopelijk nog jaren mee kan. De feedback binnen ons bedrijf was ook zeer positief. Smaakt naar meer!’

We hebben de video ingezet op onze interne kanalen (onboarding, nieuwsbrieven, pushberichten) om onze nieuwe en reeds bestaande crowd van Klusmannen te activeren en enthousiasmeren. De volgende stap is extern gebruik; adverteren voor nieuwe Klusmannen!

We zagen dat onze Klusmannen actiever werden en dat was mooi, want Centraal Beheer lanceerde een grootschalige campagne voor Klushulp waardoor er meer klus aanvragen voor de Klusmannen binnenkwamen. Onze klussers gingen enthousiast aan het werk, mede dankzij de gezellige beeldvorming van deze video!

De samenwerking met jullie verliep hartstikke soepel. Jullie hebben ons goed begeleid in het creatieve proces en ons er te allen tijde bij betrokken gehouden: van het uitschrijven van het script tot de daadwerkelijke productie. Alles tot in de puntjes verzorgd en willing to take the extra mile.’

Lees meer

Joost Wijnberger

De VoorzieningenWijzer | Manager Propositie & Compliance

‘Het is best ingewikkeld om kort uit te leggen wat De VoorzieningenWijzer precies doet. 

Daarnaast zijn we vrij goed in uitgebreid vertellen, maar daar is lang niet altijd ruimte voor.

Dus, hoe vat je het samen? Op een manier dat het mensen aanspreekt? En ze denken: ik wil de rest ook weten. In plaats van: het wordt me te lang, ik haak af.

Het voelde heel logisch om te kiezen voor animatie. Om ons verhaal visueel en aantrekkelijk te maken.   

Wat mij met name opviel, was de vaart waarmee het productieproces verliep. Dat wij bij tussentijdse deadlines weleens dachten: oeh, dan al? Terwijl, als je erop terugkijkt, het heel fijn was dat er lekker veel snelheid in zat. Als je veel tijd neemt, dan ga je schaven, schaven en nog verder schaven. Terwijl dat toch een keer moet stoppen. Door het tempo zakten we niet weg en bleef de energie hoog. 

Ik heb daar een heel goed gevoel aan overgehouden. Dat zat ‘m ook in het hele prettige contact. Redelijk no-nonsense, meedenkend, met verstand van zaken. Jullie bewogen met ons mee, maar niet eindeloos, wat ook weer de vaart erin hield. Het is knap dat jullie het voor elkaar kregen dat wij iedere keer met zin een overleg ingingen. Dat wij dachten: o’, leuk! Weer een overleg met Fideo over onze animaties. Dat is iets heel simpels, maar uiteindelijk wel een belangrijk ingrediënt voor een mooi resultaat.

Het eindresultaat ben ik heel blij mee. Het past heel goed bij wat we willen uitstralen met De VoorzieningenWijzer: toegankelijk, vriendelijk en menselijk. Dat komt terug in de sfeer van de animatie, de toon en allemaal elementjes en beweginkjes. 

Onze projectmanagers gebruiken de animatie onder andere om De VoorzieningenWijzer te introduceren bij nieuwe gemeenten. Zij geven aan: het is nu zoveel duidelijker in zoveel minder tijd. Waar we vroeger een powerpoint van 10-15 slides gebruikten en 20 minuten aan het praten waren – met gemak, laten we nu de animatie zien. Hierdoor komen we makkelijk en snel in 2,5 minuut tot de kern van ons verhaal. 

Door de animatie ook online te gebruiken, hebben we het bereik van onze kernboodschap sterk vergroot. Dat lukt op geen enkele manier zo goed als met deze animatie.’

Lees meer

Eric Peterse

Saturn Petcare | hoofd P&O

‘Ons grote voorbeeld was de werken bij film van Bolletje. Wij hadden het niet verwacht, maar we vinden onze eigen film nóg gaver!’

Na oplevering werden alle video’s gepresenteerd tijdens een kwartaalmeeting, ten overstaan van het personeel. Eric: ‘We hebben van de 5 video’s wel 3 keer flink applaus gehad. Mensen waren super enthousiast.’

Met het maken van de video’s voor employer branding wilden we Saturn Petcare van zijn beste kant laten zien, maar wel gebaseerd op de werkelijkheid. Dat is volgens recruiter Jenny Rorije goed gelukt. ‘Eén iemand zei – na onlangs aangenomen te zijn: de gezelligheid, die informele sfeer uit de film, die proef ik terug op de werkvloer. Da’s natuurlijk supergaaf. Dat je de cultuur probeert te vangen in een film en die in de werkelijkheid ook gevoeld wordt.’

Lees meer

Maike Kroese

Méér Muziek in de Klas | communicatieadviseur

‘Wij wilden graag een video maken van een Groningse basisschool die muziekonderwijs als een rode draad door de lesweek rijgt. En muziekonderwijs, daar kan je veel over vertellen. Maar als je ziet wat muziek met kinderen doet, met leerkrachten, als je het ook hoort natuurlijk in combinatie met beeld, ja, dan komt dat gewoon heel krachtig over. 

We hadden veel te vertellen, en er waren veel mooie verhalen. Dan heb je gewoon iemand nodig die je helpt je darlings te killen

De voorbereiding hebben jullie heel goed aan bijgedragen. Door gesprekken te voeren vooraf, het script te schrijven en te bepalen welke mensen het interessantst waren. 

Het is een hele mooie, gevarieerde video geworden met een aantal leerkrachten aan het woord, de schooldirecteur. Die fantastische man van de groenvoorziening die binnenkwam om piano te spelen, en die zo’n prachtig verhaal had. Het kwam heel mooi samen in de video. Een super uniek verhaal

We gebruiken de video al jarenlang, omdat ‘ie heel goed het plezier van de kinderen laat zien. Het is een super goed voorbeeld, van goede kwaliteit en smaakvol in beeld gebracht door jullie. 

Het is gewoon een mooi product, dus dat laat je graag zien. 

Wij zetten ‘m veel in tijdens online bijeenkomsten en inspiratiesessies, waarin Erik Scherder en wetenschapsjournalist Mark Mieras vertellen over het belang van muziekonderwijs. 

Het is ook peer-to-peer communicatie: een schoolleider die een andere schoolleider vertelt hoe ze het aanpakken, welk effect het heeft op de kinderen. 

Ik denk dat de video van de Borgmanschool vooral heel erg als effect heeft van: dat willen wij eigenlijk ook. Het maakt mensen echt enthousiast.

We zijn nu bijna 4 jaar verder en in Groningen gaat het heel erg goed. Daar hebben ze de pilot aangegrepen om muziekonderwijs flink te verbeteren. In de stad Groningen is echt veel meer muziekonderwijs gekomen. Een hele mooie ontwikkeling.

Wij zijn altijd bezig met maximale impact en hoe we zoveel mogelijk mensen in aanraking kunnen laten komen met het belang van muziekonderwijs, zodat zij er zelf mee aan de slag gaan. Dat betekent dat we mensen moeten verleiden, moeten overtuigen. Voor dat soort dingen is video een heel krachtig middel.’

Lees meer
Bedrijfsfilm
Bekijk hier de bedrijfsfilm met 3D animatie van Future Insight.

Samenwerken?

Interesse om met ons samen te werken? Te gek! Laat ons weten waarmee we je kunnen helpen.

Wanneer zijn wij een match?

✅ Je bent een marketing-, communicatie- of HR-professional
✅ Je werkt bij een betekenisvolle organisatie (corporate, MKB+, overheid, onderwijs, non profit)
✅ Je gelooft in de kracht van video en videomarketing
✅ Je hebt naast budget ook de tijd om samen aan jouw video’s te werken
✅ Je hebt de guts om het anders te doen dan de rest van jouw markt

Het maakt niet uit of je:

😊 Je 1e of 100e video laat maken
😄 Ervaring hebt met videomarketing of niet
🙂 Bij ons om de hoek zit of op 2 uur rijden

Ons niet bellen als je:

❌ Bij 5 partijen offertes opvraagt en uit bent op de goedkoopste deal. Wij zijn geen kiloknaller
❌ Graag op safe speelt en binnen de lijntjes kleurt

BEDRIJFSFILM LATEN MAKEN?

NEEM CONTACT OP en vertel ons meer over je uitdaging

Veelgestelde vragen

  • Er zijn allerlei redenen te bedenken om een bedrijfsfilm te laten maken. Als we kijken naar de bedrijfsfilms die we sinds 2012 hebben gemaakt, zijn er 3 belangrijke redenen te ontdekken:

    1 – een bedrijf is net opgericht en wil zichzelf op een opvallende en professionele manier in de markt zetten

    2 – een bedrijf bestaat een tijdje en heeft de ambitie om verder te groeien

    3 – een bedrijf is een nieuwe route ingeslagen. Denk aan een nieuwe strategie/missie/visie of een rebranding
  • De kosten van een bedrijfsfilm zijn van een aantal factoren afhankelijk. Hoe hoger de gewenste kwaliteit en hoe gekker de ideeën, hoe langer wij bezig zijn: hoe hoger de prijs. De goedkoopste bedrijfsfilm van de afgelopen 12 maanden kostte € 2.625. Ontdek het prijskaartje van de duurste bedrijfsfilm die we maakten, wat een bedrijfsfilm gemiddeld kost en van welke factoren het allemaal afhankelijk is.

    Lees meer over kosten van een bedrijfsfilm
  • Een bedrijfsfilm is een belangrijke asset voor jouw marketing en communicatie. We gaan dan ook niet over één nacht ijs. Toch is er soms haast bij geboden. Bijvoorbeeld vanwege een aankomende beurs. De kortst mogelijke doorlooptijd is ongeveer 3 weken. Als er geen harde deadline is, zijn we meestal tussen de 5-8 weken bezig.