Bedrijfsfilm
laten maken

Een bedrijfsfilm,
de ultieme bedrijfspresentatie.

Een bedrijfsfilm, de ultieme bedrijfspresentatie

Stel je vraag aan Stefan

Heb je een vraag? Of behoefte aan advies? Bel of mail met onze videostrateeg, Stefan Hollegien.

Waarom wil je een bedrijfsfilm laten maken?

Wil jij een bedrijfsfilm laten maken? Om een hogere omzet te behalen en een grotere naamsbekendheid?

Het wordt steeds makkelijker om video’s te maken, maar steeds moeilijker om op te vallen. De timeline van je doelgroep staat bomvol! Hoe zorg je ervoor dat je eruit springt? Een onvergetelijke indruk maakt? En de kijker uiteindelijk voor jou kiest?

No worries! Wij helpen je met het maken van je bedrijfsfilm. Wij bedenken, samen met jou, een gewaagd en opvallend idee. Want in een wereld waarin het aanbod aan video alleen maar toeneemt, is het niet genoeg om een standaard bedrijfsvideo te maken.

Als ie af is, verspreiden we je bedrijfsfilm op zo’n manier dat jij je doelen bereikt. De distributie kan organisch, maar ook betaald met video advertising.

Hieronder nog een aantal voorbeelden van bedrijfsfilms die we hebben gemaakt voor DMT, Vandersanden en Sundisc Abrasives:

bedrijfsfilm van DMT
bedrijfsfilm van Vandersanden
bedrijfsfilm van Sundisc Abrasives

GRATIS STRATEGIESESSIE

Welke video’s adviseren wij jou om te maken? En hoe verspreid je deze video’s om je doel en doelgroep te bereiken? Ontdek het in een gratis strategiesessie met onze videostrateeg, Stefan Hollegien.

Bedrijfsfilm
Bekijk de avontuurlijke bedrijfsfilm van Erik Karst.
Bedrijfsfilm
Bekijk hier de bedrijfsfilm van NEDCON, waarmee ze hun nieuwe pay-off lanceerden.

Waarom een bedrijfsvideo laten maken?

Het grootste gedeelte van de marketing professionals (85%) gebruikt video als marketing tool, blijkt uit onderzoek van Wyzowl. Niet zonder reden, want een bedrijfsvideo laten maken resulteert in een hogere omzet en een grotere naamsbekendheid.

Het onderzoek van Wyzowl bevestigt deze voordelen:

  • 80% v/d video marketeers zegt dat video heeft gezorgd voor een hogere omzet
  • 83% v/d video marketeers zegt dat video hen heeft geholpen om leads te genereren
  • 84% v/d consumenten raakte overtuigd om een product of dienst aan te schaffen na het bekijken van een video
  • 89% v/d video marketeers zegt dat video, in het algemeen, zorgt voor een goede return on investment (ROI)

Een bedrijfsvideo laten maken heeft meer voordelen, want het verhoogt de traffic naar je website. Bezoekers brengen daar door de aanwezigheid van video meer tijd door. Dit fenomeen heet dwell time en wordt door Google beloond met een hogere positie in de zoekresultaten (SEO).

Een bedrijfsfilm maken: stap voor stap uitgelegd

Een bedrijfsfilm maken waarmee jij je doelen behaalt: hoe doen we dat? Hieronder leggen we het stap voor stap uit.

1

1 Bedrijfsfilm bedenken

Een bedrijfsfilm maken begint met een creatieve sessie. Hierin bepaal je samen met onze regisseur en scenarioschrijver o.a. de invalshoek van je film. Denk bijvoorbeeld aan jullie ‘why’, jullie toekomstvisie of het verhaal van de oprichter(s). Het is natuurlijk ook een goed idee om je bedrijfsfilm toe te spitsen op jullie waardepropositie. De beste ideeën presenteren we aan je in een scenario.

2

2 Bedrijfsfilm voorbereiden

Wil je een bedrijfsfilm laten maken met drone opnames? Dat kan! We vogelen van tevoren uit waar we mogen vliegen. Als het nodig is, vragen we een vliegvergunning aan. Wat we verder doen in de voorbereiding: casting, spullen regelen en het draaiboek afstemmen.

3

3 Bedrijfsfilm filmen

Lights, camera, action! Op de set kijk je mee over de schouder van de regisseur. Zij stuurt de cameraman aan, die de mooiste, meest dynamische beelden maakt waar je kijkers straks van smullen. De licht-/geluidsman neemt het geluid van een heel hoog niveau op en belicht ruimtes op de mooiste manier.

4

4 Bedrijfsvideo monteren

Tijdens de montage voegen we vormgeving toe, zoals een logo-animatie en andere vormgevingselementen in jouw huisstijl. Het is ook mogelijk om 2D- en 3D-animaties te maken. Het toevoegen van geluidseffecten (sound design) en optimaliseren van de kleuren (kleurcorrectie) draagt bij aan een meeslepend effect. Als het toegevoegde waarde heeft en het budget het toelaat, maken we muziek op maat.

5

5 Bedrijfsvideo verspreiden

Als je je bedrijfsvideo ontvangt, is ie ready to publish. Dat houdt in dat je je video aangeleverd krijgt inclusief ondertiteling, thumbnail, titel, tekst en hashtags. Hierdoor valt je bedrijfsfilm op en is ie goed vindbaar in zoekmachines (SEO). Het is een kwestie van kopiëren, plakken en uploaden. Als je wilt, kun je ook dat aan ons overlaten.

Samenwerken?

Interesse om met ons samen te werken? Te gek! Laat ons weten waarmee we je kunnen helpen.

deel je uitdaging
Bedrijfsfilm
Bekijk de bedrijsfilm van Vandersanden (Bylandt).

Waarom een bedrijfsfilm laten maken door Fideo?

Wij gaan vol enthousiasme met je aan de slag. Maar waarom zou je je ultieme bedrijfspresentatie laten maken door Fideo?

👉 Een doordachte, doelgerichte manier van bedrijfsfilms maken
Wij helpen je om geweldige resultaten te behalen, met video marketing. We zijn dan ook geen videoproductiebedrijf, maar een bureau voor videomarketing. Welk doel jij wilt bereiken, is het uitgangspunt bij alles wat wij voor je doen.

👉 Opvallende, gewaagde, out of the box ideeën
Wij bezitten de creativiteit om samen met jou opvallende, gewaagde en out of the box ideeën te bedenken. Met die ideeën valt je corporate video op én behaal jij je doelen.

👉 Altijd en overal samenwerken via de cloud
We kunnen altijd en overal met elkaar samenwerken, want al onze bestanden staan in de cloud. In Google Drive vind je het projectplan, scenario en draaiboek. Op Vimeo staan de previews. En via WeTransfer download je de definitieve versie van je bedrijfsfilm.

95% v/d video marketeers is van plan om hun uitgaven aan video in 2020 gelijk te houden of te verhogen
Wyzowl – Video Marketing Statistics 2020

👉 Je bedrijfsfilm is ready to publish
Je ontvangt je bedrijfsfilm inclusief een thumbnail, titel, tekst en tags. Door deze copy en custom thumbnail valt je bedrijfsfilm extra op. Het enige wat jij nog hoeft te doen is kopiëren – plakken – uploaden. Heb je liever dat wij dat regelen? Doen we!

👉 Je bedrijfsfilm vergroot je online zichtbaarheid
Je bedrijfsfilm vergroot je online zichtbaarheid, omdat ie straks goed vindbaar is voor zoekmachines (SEO). Hoe we dat doen? We verwerken in de titel en de beschrijving van de video relevante zoektermen. Daarnaast voegen we ondertiteling toe. Door al deze dingen is het voor Google makkelijk te achterhalen waar je video over gaat.

Heb je tot nu toe weinig tijd en geld geïnvesteerd in videomarketing? Dan is een bedrijfsfilm 1 v/d 3 video’s om mee te beginnen. Als je bedrijfsfilm straks af is, helpen we je graag verder. Bijvoorbeeld met het maken van een videostrategie.

Erik Karst

Erik Karst Fotografie

‘Niet normaal jongens, mijn kont zit vol met veren… Ik denk dat ik morgen even een bezoekje aan de dokter moet brengen. Met andere woorden: we hebben samen iets fantastisch gemaakt’

Deze veren (complimenten) zijn natuurlijk net zo goed voor jullie. Alles wat ik inhoudelijk terug krijg aan complimenten, naast ‘mooi’, ‘tof’ en ‘gaaf’, is precies wat ik wilde uitdragen. Deze film gaat ongetwijfeld nog mooie dingen brengen. Het was een TOP avontuur om met jullie samen te werken en het eindresultaat is EPIC.’ 🔥👏

Lees meer

Rosan van der  Tuuk

Roamler | marketing communications specialist

‘Het resultaat is gaaf en van hoge kwaliteit. We zaten onder redelijke tijdsdruk en dan ook nog tijdens corona. Zelfs met de getroffen maatregelen is het een hoogwaardig filmpje geworden dat hopelijk nog jaren mee kan. De feedback binnen ons bedrijf was ook zeer positief. Smaakt naar meer!’

We hebben de video ingezet op onze interne kanalen (onboarding, nieuwsbrieven, pushberichten) om onze nieuwe en reeds bestaande crowd van Klusmannen te activeren en enthousiasmeren. De volgende stap is extern gebruik; adverteren voor nieuwe Klusmannen!

We zagen dat onze Klusmannen actiever werden en dat was mooi, want Centraal Beheer lanceerde een grootschalige campagne voor Klushulp waardoor er meer klus aanvragen voor de Klusmannen binnenkwamen. Onze klussers gingen enthousiast aan het werk, mede dankzij de gezellige beeldvorming van deze video!

De samenwerking met jullie verliep hartstikke soepel. Jullie hebben ons goed begeleid in het creatieve proces en ons er te allen tijde bij betrokken gehouden: van het uitschrijven van het script tot de daadwerkelijke productie. Alles tot in de puntjes verzorgd en willing to take the extra mile.’

Lees meer

Coniek Meijer

provincie Overijssel | traffic manager media

‘95% van de sollicitanten refereerde in hun sollicitatiebrieven en -gesprekken aan de wervingsvideo.’

Theo Sikkema, collega van Coniek, vult aan: ‘Nagenoeg alle kandidaten gaven tijdens de gesprekken aan door de video een goed beeld van de vacature te hebben gekregen. En dat de video sterk bijdroeg aan hun motivatie om te solliciteren. Mooi! 5 weken na het delen van de video is de vacature vervuld.’

Lees meer

Maike Kroese

Méér Muziek in de Klas | communicatieadviseur

‘Wij wilden graag een video maken van een Groningse basisschool die muziekonderwijs als een rode draad door de lesweek rijgt. En muziekonderwijs, daar kan je veel over vertellen. Maar als je ziet wat muziek met kinderen doet, met leerkrachten, als je het ook hoort natuurlijk in combinatie met beeld, ja, dan komt dat gewoon heel krachtig over. 

We hadden veel te vertellen, en er waren veel mooie verhalen. Dan heb je gewoon iemand nodig die je helpt je darlings te killen

De voorbereiding hebben jullie heel goed aan bijgedragen. Door gesprekken te voeren vooraf, het script te schrijven en te bepalen welke mensen het interessantst waren. 

Het is een hele mooie, gevarieerde video geworden met een aantal leerkrachten aan het woord, de schooldirecteur. Die fantastische man van de groenvoorziening die binnenkwam om piano te spelen, en die zo’n prachtig verhaal had. Het kwam heel mooi samen in de video. Een super uniek verhaal

We gebruiken de video al jarenlang, omdat ‘ie heel goed het plezier van de kinderen laat zien. Het is een super goed voorbeeld, van goede kwaliteit en smaakvol in beeld gebracht door jullie. 

Het is gewoon een mooi product, dus dat laat je graag zien. 

Wij zetten ‘m veel in tijdens online bijeenkomsten en inspiratiesessies, waarin Erik Scherder en wetenschapsjournalist Mark Mieras vertellen over het belang van muziekonderwijs. 

Het is ook peer-to-peer communicatie: een schoolleider die een andere schoolleider vertelt hoe ze het aanpakken, welk effect het heeft op de kinderen. 

Ik denk dat de video van de Borgmanschool vooral heel erg als effect heeft van: dat willen wij eigenlijk ook. Het maakt mensen echt enthousiast.

We zijn nu bijna 4 jaar verder en in Groningen gaat het heel erg goed. Daar hebben ze de pilot aangegrepen om muziekonderwijs flink te verbeteren. In de stad Groningen is echt veel meer muziekonderwijs gekomen. Een hele mooie ontwikkeling.

Wij zijn altijd bezig met maximale impact en hoe we zoveel mogelijk mensen in aanraking kunnen laten komen met het belang van muziekonderwijs, zodat zij er zelf mee aan de slag gaan. Dat betekent dat we mensen moeten verleiden, moeten overtuigen. Voor dat soort dingen is video een heel krachtig middel.’

Lees meer

Eric Peterse

Saturn Petcare | hoofd P&O

‘Ons grote voorbeeld was de werken bij film van Bolletje. Wij hadden het niet verwacht, maar we vinden onze eigen film nóg gaver!’

Na oplevering werden alle video’s gepresenteerd tijdens een kwartaalmeeting, ten overstaan van het personeel. Eric: ‘We hebben van de 5 video’s wel 3 keer flink applaus gehad. Mensen waren super enthousiast.’

Met het maken van de video’s voor employer branding wilden we Saturn Petcare van zijn beste kant laten zien, maar wel gebaseerd op de werkelijkheid. Dat is volgens recruiter Jenny Rorije goed gelukt. ‘Eén iemand zei – na onlangs aangenomen te zijn: de gezelligheid, die informele sfeer uit de film, die proef ik terug op de werkvloer. Da’s natuurlijk supergaaf. Dat je de cultuur probeert te vangen in een film en die in de werkelijkheid ook gevoeld wordt.’

Lees meer

Bas de Niet

H.N. Werkman Stadslyceum

Toen Bas de Niet van het Stadslyceum ons belde, was hij erg duidelijk: ‘Wij willen geen docent of teamleider die op camera een standaard praatje houdt. Wij moeten het niet vertellen, de kinderen moeten het vertellen. En vooral laten zien.’

Bas vertelde dat er de afgelopen jaren structureel meer aanmeldingen zijn dan beschikbare plekken. Met als gevolg dat tientallen leerlingen per jaar worden uitgeloot. ‘Alle 5 video’s en de animatie helpen ons om die positie te behouden. Dat we niet verlegen komen te zitten om kinderen.

Wat ik knap vind aan het hele plan, is dat het goed aansluit bij de belevingswereld van kinderen. En het roept emotie op. Je eerste jaar in 60 seconden bijvoorbeeld. Nieuwe lessen, nieuwe school, spannend allemaal. Die film is heel erg raak.

Een ouder reageerde: ‘Heel leuk en inspirerend. Ook in vergelijking met andere scholen (zijn ons aan het oriënteren voor de jongste). Heel enthousiasmerend!’

Maar ook onder personeel heeft het iets losgemaakt: ik proef trots. Bij collega’s, bij de directeur. De school wordt zó mooi afgebeeld.

Wij zijn heel tevreden over het resultaat. Het zijn erg aansprekende video’s die er uitspringen vergeleken met andere scholen. Ik verwacht dat we hiermee een voorbeeld zijn. Dat die scholen denken: dit is wel erg flitsend, hier moeten wij ook iets meer aan doen.’

Lees meer

Alien Zwart

WDODelta | communicatieadviseur

‘Het resultaat is spectaculair! We maken wel vaker films met behulp van andere bedrijven, maar jullie springen daar ver bovenuit. Niet alleen qua creativiteit, want die was super. Maar ook qua contact. Het voelde voor mij echt alsof we dit samen deden.’

Lees meer

Sandra Siemers

ENGIE | senior adviseur communicatie

‘Mensen hebben gezegd dat de livestream echt goed in elkaar zat. Een mooie mix tussen inhoud, humor en trotse momenten.

Voor ons was het belangrijk dat het programma technisch goed zou verlopen. Niets is zo’n dissatisfier als wanneer je halverwege een stream er uit wordt geknikkerd. Aan onze technische verwachtingen hebben jullie zeker voldaan, zo niet overtroffen.

We houden altijd aan het begin van het jaar een evenement om iedereen te inspireren, motiveren en een trots gevoel op te wekken. Trots op het bedrijf waar ze werken.

Normaal gesproken een live-event. Dat kon dit jaar niet. Een extra uitdaging om het online voor elkaar te krijgen. Met een doelgroep van 500 man die vanuit huis meekijkt.

Hoe houd je hun aandacht 90 minuten vast? Hier hebben we goed over nagedacht en een format ontwikkeld in lijn met De Wereld Draait Door. Een format dat herkenning oproept, maar ook verrassende elementen heeft.

De dynamiek, de interactie met het thuispubliek en het instarten van van tevoren gemaakte video’s, zorgden ervoor dat de kijkers geprikkeld bleven.

Natuurlijk stond er een roze olifant in de kamer: de verkoop van een deel van ENGIE Energie. Een gevoelig onderwerp. Dat hebben we dan ook niet gebagatelliseerd, maar van alle kanten belicht. Zo kreeg het thuispubliek bijvoorbeeld de mogelijkheid om live vragen te stellen.

Om iedereen in beweging te krijgen, hielden we een energieke afsluiter met René Wormhoudt, herstel- en conditietrainer van het Nederlands Elftal. Helga van Leur, de directie, collega’s thuis: iedereen deed mee. Ik heb in tijden niet meer zo gelachen.

Zo’n setting kun je alleen maar creëren als je je geen zorgen hoeft te maken. Als alle randvoorwaarden kloppen, inclusief professioneel geregelde techniek.

Iedereen moest enorm lachen en kon met een trots gevoel de bijeenkomst verlaten. Fijn dat dit allemaal zo gelukt is.’

Lees meer

Veerle Elings

Hogeschool van Arnhem en Nijmegen | content & community officer

‘We zijn ontzettend blij met de video’s voor de introductieweek. We hebben heel veel positieve reacties gehad. Van studenten, maar ook van het management en wervingsteams van nieuwe studenten.

Ook waren wij verrast door de hoge betrokkenheid bij de video’s. Want van de 14 klassen en 360 eerstejaars, hebben 280 een filmpje van zichzelf ingestuurd. 

We hebben studenten punten gegeven voor het opnemen van hun video, maar nog meer punten voor het kijken van de instructiefilm over Alluris (studie-informatiesysteem, red.). Dat is een belangrijke, omdat ze goed overweg moeten kunnen met het programma. De klas met de meeste punten heeft een pizza-avondje in het park gewonnen. Dus op een gegeven moment zaten ze daar met 40 pizzadozen in Park Sonsbeek in Arnhem.’

Lees meer

Bedrijfsfilm laten maken?

Neem contact op en vertel ons meer over je uitdaging