Saturn Petcare heeft een nieuwe werken bij website. Een belangrijke plek om mensen enthousiast te maken over het bedrijf.
De producent van katten- en hondenvoer uit Hattem heeft ons gevraagd om een werken bij film te maken én 4 video’s van verschillende afdelingen. Het doel is om de kijker een goed gevoel geven. Hij moet denken: ‘Hier wil ik werken!’ Waarna ie uiteindelijk solliciteert.
Voor we aan de opdracht begonnen, heeft Saturn Petcare een waardevol onderzoek uitgevoerd. Wat maakt de medewerkers van Saturn blij met hun werkgever? En waar zijn ze minder tevreden over?
De positieve punten komen terug in de werken bij film. Dingen als een goede onderlinge sfeer, die lekker informeel is. Veel collega’s zien elkaar ook in het weekend, zoals bij de plaatselijke voetbalvereniging. Ook hebben medewerkers een grote mate van vrijheid en zijn er veel opleidingsmogelijkheden.
Daarnaast hebben we 4 korte promotiefilms gemaakt over de volgende afdelingen:
Met deze vacature video’s heeft Saturn Petcare een sterke tool in handen om nieuwe vacatures te delen op social media. Ze fungeren als blikvanger en kunnen organisch, maar ook als onderdeel van een advertentiecampagne worden ingezet.
‘Ons grote voorbeeld was de werken bij film van Bolletje’, vertelt Hoofd P&O Eric Peterse. ‘Wij hadden het niet verwacht, maar we vinden onze eigen film nóg gaver!’
Na oplevering werden de video’s gepresenteerd tijdens een kwartaalmeeting, ten overstaan van het personeel. Eric: ‘We hebben van de 5 video’s wel 3 keer flink applaus gehad. Mensen waren super enthousiast.’
‘Da’s natuurlijk supergaaf. Dat je de cultuur probeert te vangen in een film en die in de werkelijkheid ook gevoeld wordt.’
Jenny Rorije, recruiter bij Saturn Petcare
Met het maken van deze video’s wilden we Saturn Petcare van zijn beste kant laten zien, maar wel gebaseerd op de werkelijkheid. Dat is volgens recruiter Jenny Rorije goed gelukt. ‘Eén iemand zei – na onlangs aangenomen te zijn: de gezelligheid, die informele sfeer uit de film, die proef ik terug op de werkvloer. Da’s natuurlijk supergaaf. Dat je de cultuur probeert te vangen in een film en die in de werkelijkheid ook gevoeld wordt.’
Hoe kun je videomarketing inzetten om jezelf te presenteren als aantrekkelijke werkgever? Om mensen super enthousiast te maken? En om nieuwe vacatures op een opvallende manier te delen? Als je daar meer over wilt weten, dan praten we graag met je verder.
Neem contact op en wij vertellen je meer over de kracht van videomarketing