Help! Wat als jongeren jou ‘niet sexy’ vinden?
Een imagoprobleem waar WDODelta mee zat.
Waterschap Drents Overijsselse Delta is iedere stageperiode op zoek naar 20 nieuwe stagiair(e)s. Maar het vullen van de stagevacatures was een kriem.
Onderzoek bracht aan het licht dat studenten een negatieve associatie hadden bij het waterschap. ‘Niet sexy’, was hun oordeel.
Tegelijkertijd was er iets tegenstrijdigs aan de hand.
Want studenten die er desondanks stage liepen, waren juist erg positief. Over de kansen, mogelijkheden en verantwoordelijkheden. Überhaupt over het waardevolle werk van het waterschap. De voeten van iedereen droog houden als het onophoudelijk regent. En zorgen dat er genoeg water is als er juist geen druppel valt.
Om stage lopen bij het waterschap sexy te maken, om te laten zien hoe waardevol het is, maakten we 3 jaar geleden al een wervingsvideo.
Anders dan anders, met stoere, stormachtige beelden. En een tekst in spoken word. Een aantal fragmenten achter elkaar:
***
Nederland is water.
Of we nou drijven op, varen door, of vechten met.
Nederland is water.
We bouwen dijken, graven geulen, en o’ man, we stampen hele polders uit dat water.
Vergis je niet in water.
In elke hap, elke stap, elk gewas en elke witte was, is water.
Omdat Nederland water is, moeten we vechten tegen en werken met.
Ga jij het water temmen?
Doe met ons mee.
Twee keer per jaar, al drie jaar op rij, maakt WDODelta gebruik van de wervingsvideo. Op social media, op de website, om zo succesvol de 20 stagevacatures vervuld te krijgen.
Of je nou stagiair(e)s zoekt, trainees, starters of seniors: nog nooit was het zo moeilijk om personeel te vinden als nu.
Met creatieve arbeidsmarktcommunicatie, zoals een vacaturevideo, val je op, onderscheid je je van de concurrentie en krijg je meer sollicitaties binnen.
Staat het water je aan de lippen? En wil je graag sparren over jouw uitdaging? Bel me dan op 06 22 84 26 22 of stuur een mailtje naar alexandar@fideo.nl.
Groet,
Alexandar