Op andere scholen krijgen leerlingen wel 2 tot 3 keer per week een toets. Maar niet de leerlingen van het Stadslyceum. ‘Het is toch zonde als je steeds stampt voor een 6’je en de dag daarna alles alweer vergeten bent?’, is de gedachte hierachter.
Het H.N. Werkman Stadslyceum uit Groningen brengt normaal gesproken een bezoek aan basisscholen in de regio. Een beproefde aanpak om groep 8’ers te werven voor volgend schooljaar. Door corona alleen niet te doen.
Daarom zocht het Stadslyceum naar een andere, tijdloze manier om uit te leggen hoe haar onderwijs in elkaar steekt.
Een manier om zichzelf op een eerlijke, authentieke manier te presenteren. Maar ook om ouders en kinderen te helpen met de vraag: is deze school een goede match?
Het Stadslyceum zocht dus naar een tijdloze tool. Daarnaast had ze al een sterke voorkeur voor animatie. Die twee tezamen waren voor ons reden om een 2D-animatie te maken.
In deze animatiefilm stippen we alle punten aan die het onderwijs van het Stadslyceum typeert, zoals:
Volgens onze opdrachtgever Bas de Niet heeft het Stadslyceum de laatste jaren altijd leerlingen moeten teleurstellen, omdat het aantal aanmeldingen structureel hoger ligt dan het aantal beschikbare plekken. ‘De animatie en de andere video’s helpen ons om die positie te behouden.’
‘Heel leuk en inspirerend. Ook in vergelijking met andere scholen (zijn ons aan het oriënteren voor de jongste). Heel enthousiasmerend!’
reactie van een ouder
‘Wij zijn heel tevreden over het eindresultaat. Het zijn erg aansprekende video’s die er uitspringen vergeleken met andere scholen. Ik verwacht dan ook dat we hiermee een voorbeeld zullen zijn. Dat de andere scholen denken: dit is wel erg flitsend, hier moeten wij ook iets mee.’
De animatie is één van de zes video’s die we voor het Stadslyceum hebben gemaakt. Bekijk alle video’s of lees meer over een animatie laten maken.
LAAT JE INSPIREREN op onze speciale animatiepagina