Alle 3 animaties blinken uit in kwaliteit, creativiteit en vakmanschap. En als je kijkt naar videomarketing – het totaalplaatje van strategie, maken en verspreiden – dan is het eerste voorbeeld fenomenaal.
Laat je inspireren. Veel kijkplezier!
Headspace
Headspace staat voor meditation and mindfulness made simple. Het is een app om dagelijks te mediteren. En het is niet alleen simpel, het is ook nog eens hartstikke leuk.
Headspace maakt heel veel gebruik van illustraties en animaties, bijvoorbeeld om nieuwe klanten aan te trekken. Maar ook om bestaande klanten te helpen om meditatie en mindfulness onder de knie te krijgen.
De app telt tientallen animaties in de categorieën:
- getting started
how to begin with a brilliant attitude - doubts & difficulties
common obstacles taken care of - maintaining meditation
develop your practice and stick with it - right attitude
great ideas for maintaining motivation - understanding the mind
big ideas for experienced meditators - techniques
eight key techniques used in our packs
Ook goed gedaan van Headspace: de illustraties uit de animaties worden ook gebruikt op de website en in de app. Dat zorgt voor herkenbaarheid en een conceptueel sterke uitstraling.
Oncode Institute
‘We weten veel van kanker, maar we begrijpen er nog te weinig van. Daarom moeten we kanker leren decoderen.’ Zo begint de animatie van Oncode Institute. Een instituut om nieuwe inzichten over kanker te vertalen naar betere en betaalbaardere zorg voor patiënten.
Deze animatie is een voorbeeld van less is more. Het is een hele minimalistische stijl met vooral rondjes en streepjes. Met heel weinig middelen wordt heel veel verteld. Complimenten ook voor de muziek, sound design en voice-over. Al deze factoren zorgen ervoor dat een emotioneel beladen onderwerp impact maakt op de kijker.
Gavin
Gavin is een nieuwe verzekeringsmaatschappij die de markt op z’n kop wilt zetten. Want wat zegt Gavin: is er geen schade, dan betaal je ook geen premie. Niets, nul.
De belofte van Gavin, daar hoort een beetje bravoure bij. En een bepaalde eigenwijsheid. De stijl en tone of voice in de animatie sluiten daar mooi bij aan, net als de fragmentjes met humor.
Op het YouTube-kanaal van Gavin zijn ook 2 korte animaties te zien. Die duren 16 seconden, bedoeld voor bijvoorbeeld advertentiecampagnes op social media.
Zou je zelf ook zo’n animatie willen?
Neem contact op dan kunnen we je daar bij helpen 😃