Als je weet wat je doel is, weet je wat je moet vertellen, wat je moet laten zien en welke stijl het geschiktst is. Ga pas aan de slag als het doel duidelijk is.
Stel, je bent een verkoper van zonwering. Je wilt aan klanten uitleggen hoe ze hun rolgordijn zelfstandig kunnen ophangen. Je hoeft in zo’n geval geen uitgebreide informatie te vertellen over het product, maar kunt je focussen op een duidelijk en volledig stappenplan om een gordijn op te hangen. Klant blij, jij blij, want het aantal vragen aan de klantenservice vermindert.
Als je een verhaal goed structureert, maak je mensen meteen aan het begin nieuwsgierig naar het einde. Ook blijft er voortdurend voldoende spanning in je verhaal zitten. Zo voorkom je dat mensen tussentijds afhaken.
Je hebt de keuze uit een aantal verhaalstructuren, maar de structuur van een verhaal (storytelling) en die van probleem – consequentie – oplossing werken goed in veel gevallen. Meer hierover is te lezen in de 3e nieuwsbrief: 5 tips om een verhaal te vertellen.
Hoe ga je je doelgroep bereiken? Om dat te bepalen kijk je naar je doel en de doelgroep.
Misschien zit je doelgroep op Facebook, maar behoort je doelgroep nog niet (voldoende) tot je volgers. In dat geval is het heel erg waardevol om een advertentiecampagne te starten. Je kunt targetten op leeftijd, woonplaats, interesses, en nog veel meer andere factoren.
Om het succes van je animatie te vergroten, hebben we tot slot nog 3 extra tips:
Neem contact op dan kunnen we je daar bij helpen 😃