fbpx

Aftermovie laten maken

Een aftermovie is de ultieme terugblik. Gasten beleven een evenement opnieuw. Thuisblijvers beleven het op een alternatieve manier. Daarnaast, je kunt een aftermovie ook inzetten om het volgende evenement te promoten.

Wat is een aftermovie?

Met een aftermovie kijk je terug op een evenement, zoals een beurs, conferentie of bedrijfsfeest.

Wat vertel je in een aftermovie?

Het is een beetje afhankelijk van het onderwerp, maar in een aftermovie wordt meestal niet zoveel gezegd. Je brengt vooral de sfeer over. Je laat zien: wie er waren, wie er spraken en wat er gebeurd is.

Aanvullend kun je een aantal bezoekers vragen om een reactie, zoals wat was het meest bijzondere moment van vandaag?

Bij een inhoudelijk evenement, zoals TEDx, is het sterk om een aantal sprekers op te nemen in de aftermovie.

aftermovie-laten-maken
aftermovie-laten-maken

Wat zijn de voordelen van een aftermovie?

  • Ultieme terugblik
    Een aftermovie laat alle aanwezigen een event opnieuw beleven. Het is de ultieme terugblik en zorgt voor een positieve afsluiting.
  • Evenement gemist
    Een aftermovie is niet alleen bedoeld voor mensen die een evenement hebben bezocht. Voor alle ‘thuisblijvers’ is het een mogelijkheid om een event op een andere manier bij te wonen.
  • Naamsbekendheid
    Een aftermovie wordt altijd goed bekeken. Deel je je film op social media (en doen alle betrokkenen dat ook), dan vergroot je daarmee je naamsbekendheid.
  • Promoten
    Een aftermovie is ook te gebruiken om een nieuw evenement te promoten. De aftermovie laat zien wat bezoekers de volgende keer kunnen verwachten.
  • Dankjewel
    Een aftermovie is een mooie gelegenheid om partners en sponsoren te bedanken voor de succesvolle samenwerking.

Veelgestelde vragen

Wat kost een aftermovie?

Dat hangt sterk af van de lengte van de film, de stijlkeuzes en nog vele andere factoren. Wel werken we met een vaste vooraf afgesproken prijs.

Wanneer je een offerte aanvraagt, sturen we eerst een briefing. Op die manier kunnen we duidelijk communiceren over je wensen en bepalen hoe we deze gaan vertalen naar een film.

Hoe lang duurt een goede aftermovie?

De ligt aan het doel waarvoor je de film gaat gebruiken. Een internet gebruiker focust zich voor ongeveer 60-90 seconden, terwijl dat bij een tv-commercial vaak 30 seconden is. Het doel, medium en de plek waar je klant de film ziet heeft allemaal invloed op de ideale lengte.

Wat is de gemiddelde doorlooptijd om een aftermovie te maken?

Het kan héél snel, het kan ook iets langer duren: afhankelijk van de lengte en de filmstijl waarvoor gekozen is. Gemiddeld duurt het 4-8 weken om een film te laten maken.

Wat hebben wij nodig om een offerte te sturen voor een aftermovie?

We willen wat meer weten over jouw bedrijf, bijvoorbeeld je visie en de organisatie. Ook vragen we je doormiddel van een briefing welke boodschap je wil overbrengen met de film, voor wie en via welk medium of communicatiekanaal. Op basis van al deze gegevens sturen wij je een fixed-price offerte toe.

Werkwijze

Brainstorm
Scenario
Filmen
Monteren
Première
Kijkcijferhit
We bespreken wat jullie willen bereiken (de briefing) en hoe we jullie boodschap/belofte in beeld gaan brengen (het scenario).
Een preview van de film, maar dan op papier. Het scenario beschrijft wat er te zien en te horen is.
Onze totale crew telt 5-10 mensen, zoals een regisseur, cameraman, camera-assistent, geluidsman, runner en een visagist. Maar in de praktijk komen we vaak met 2-3 personen. Tijdens de draaidag gebruiken we nieuwe, innovatieve apparatuur, zoals een 4K-camera, gemotoriseerde slider, gemotoriseerde stabilizer, professionele belichting en een hoverboard.
De montage is een reusachtige puzzel. Beeld, geluid, muziek, vormgeving: het komt allemaal bij elkaar. Met hulpprogramma’s als color correction en sounddesign halen we het maximaal haalbare uit beeld en geluid.
De première is het hoogtepunt van het filmproject. Wandel over de rode loper (die hebben we echt) naar ons theater en bekijk de eerste vertoning van je film op een 4K-televisie (165 cm) met een professionele geluidsinstallatie. Alsof je in de bioscoop zit.
Het hebben van een professionele, overtuigende film is één. Maar hoe zet je je film op een effectieve manier in? Wij helpen je met het uploaden op social media en kunnen een campagne lanceren om de kijkcijfers te boosten.