Wat gaat een promotiefilm laten maken kosten? We geven je het liefst meteen een kant-en-klare prijs. Hoppakee. Maar nee, het is helaas niet zo simpel. We hebben promotiefilmpjes gemaakt voor € 2.500 en € 5.000, maar ook voor meer dan € 20.000. Wat de definitieve prijs wordt, is afhankelijk van een aantal factoren.
We weten nu nog niet wie je bent en wat je wilt bereiken. Weten we dat wel, dan ontvang je van ons een voorstel met een vaste prijs. We vertellen je dus precies wat je promotiefilm kost, tot op de cent nauwkeurig. Als je manager of collega vraagt: ‘Wat gaat een promotiefilm laten maken kosten bij Fideo?’ Dan kun je daar dus precies antwoord op geven. Lekker duidelijk 😄
Waar zijn de kosten van een promotiefilmpje van afhankelijk? We hebben hieronder de belangrijkste factoren op een rijtje gezet.
Wil je een low-, mid- of high-end promotiefilm?
Hoe hoger de kwaliteit, hoe groter de crew die bij je komt filmen. Bij een low-end film is het mogelijk om met 1 persoon te filmen. Denk bijvoorbeeld aan een hele eenvoudige instructiefilm.
Een high-end film is standaard met minimaal 3 personen: een regisseur, cameraman en camera-assistent. Samen streven ze naar oogstrelende beelden en de meest bijzondere shots.
Tip: verzamel voorbeelden. Welke video’s spreken je aan? Welke niet? Op basis van die voorbeelden krijgt je videoproductiebedrijf of bureau voor videomarketing een goed beeld van je wensen en verwachtingen.
Hoeveelheid draaidagen
De offertes van Fideo zijn gebaseerd op een uurtarief. Hoe langer we werken, hoe hoger de prijs. Reken op minimaal een halve draaidag. Meestal filmen we 1 à 2 werkdagen en in sommige gevallen 3-5 werkdagen.
Hoelang wordt je promotiefilm?
Hoe langer je video, hoe hoger (in veel gevallen) de prijs. Een langere film betekent namelijk langer opnames maken en langer monteren. Wat is nou de ideale lengte? Dat is afhankelijk van je customer journey. In welke fase wil je je promotievideo inzetten?
Voor de see / awareness fase is een ultra korte video van 6 seconden perfect. Hiermee kun je heel goed adverteren (een bumper advertentie op YouTube bijvoorbeeld).
In de think / consideration fase is het belangrijk om vertrouwen te winnen. Geef je kijker een goed gevoel. Vertel ook vooral welk resultaat hij/zij gaat bereiken met jouw product of dienst. Een promotiefilm in deze fase varieert van 15 seconden tot 2-3 minuten.
DEEL JE UITDAGING en je ontvangt binnen 1 werkdag een offerte