Promotiefilm
laten maken

Promotiefilm laten maken voor een
hogere omzet en naamsbekendheid.

PROMOTIEFILM LATEN MAKEN VOOR EEN HOGERE OMZET EN NAAMSBEKENDHEID

Stel je vraag aan Stefan

Heb je een vraag? Of behoefte aan advies? Bel of mail met onze videostrateeg, Stefan Hollegien.

Waarom wil je een promotiefilm laten maken?

Wil jij een promotiefilm laten maken om een hogere omzet en een grotere naamsbekendheid te behalen? Bijvoorbeeld voor een product, dienst of je organisatie in het algemeen?

Je hebt vast wel een idee wat je wilt vertellen, en wat je wilt laten zien. Maar simpelweg usp’s en producteigenschappen oplepelen is niet voldoende. 

Hoe maak je nou een promotiefilm die je doelgroep raakt? Die de kijker zo enthousiast maakt, dat ie over je gaat praten? En voor jou kiest?

Wij helpen je hiermee. Wij bedenken, samen met jou, een gedurfd en gewaagd idee. Want in een wereld waarin het aanbod aan video alleen maar toeneemt, is het niet voldoende om een standaard promotiefilmpje te maken.

Als ie af is, lanceren we je promotiefilm om geweldige resultaten te bereiken. Dat kan organisch, maar ook met video advertising.

Wil je meer werk van ons zien? Bekijk de onderstaande promotiefilms van Vandersanden en Jacobs Douwe Egberts, en de animatie promotiefilm van Moving Intelligence:

de grote steen voor mooie ambities
een nieuwe, buitenaardse koffiemachine
één systeem voor voertuigbeveiliging, -registratie en -beheer

GRATIS STRATEGIESESSIE

Welke video’s adviseren wij jou om te maken? En hoe verspreid je deze video’s om je doel en doelgroep te bereiken? Ontdek het in een gratis strategiesessie met onze videostrateeg, Stefan Hollegien.

Commercial
Bekijk hier de STER commercial die we hebben gemaakt voor MarketingOost.
Promotiefilm
Bekijk hier de teaser van de interactieve video voor Hogeschool Windesheim.

Wat zijn de voordelen van een promotiefilmpje?

De meeste marketing professionals (85%) maken gebruik van video marketing als marketing tool, blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van Wyzowl. Niet zomaar, want een promotiefilm laten maken levert je een hogere omzet en een grotere naamsbekendheid op. Het onderzoek van Wyzowl ondersteunt deze voordelen:

  • 83% v/d video marketeers zegt dat video hen heeft geholpen om leads te genereren
  • 80% v/d video marketeers zegt dat video heeft gezorgd voor een hogere omzet
  • 89% v/d video marketeers zegt dat video, in het algemeen, zorgt voor een goede return on investment (ROI)

Een promotiefilm laten maken heeft meer voordelen, want het vergroot de traffic naar je website en verlengt de tijd dat een bezoeker spendeert op een pagina. Deze zogeheten dwell time is weer goed voor je online vindbaarheid (SEO).

Stappenplan waarmee we een succesvolle promotiefilm maken

Een promotiefilm maken waarmee jij geweldige resultaten bereikt: hoe doen we dat? Hieronder lees je meer over onze werkwijze.

1

1 Promotiefilm bedenken

De eerste stap bij een promotiefilm maken is het bedenken van een goed, gewaagd en gedurfd idee. Het aanbod aan online video is gigantisch én groeiende. Tijdens een creatieve sessie bedenken we samen hoe jij gaat opvallen. De beste ideeën presenteren we aan je in een scenario.

2

2 Promotiefilm voorbereiden

De tweede stap bij een promotiefilm maken is de voorbereiding van de draaidagen. We regelen alle spullen, casten acteurs en actrices, stemmen het draaiboek met je af en laten (als we hiervoor kiezen) de voice-over inspreken door een stemacteur.

3

3 Promotiefilm filmen

Jij bent natuurlijk van harte welkom op de set! Kun je op het scherm van de regisseur gelijk meekijken wat voor plaatjes we schieten. Met onze grote range aan apparatuur maken we videoproducties van alle niveaus: van low-, mid- tot high-end.

4

4 Promotiefilm monteren

De tussentijdse versies van je promotiefilmpje ontvang je via Vimeo. Hiermee kun je snel en simpel online feedback geven. De definitieve versie ontvang je in alle gewenste afmetingen en formaten. Handig, want zo kun je je promotiefilm op iedere social media in de meest optimale vorm aan je doelgroep tonen.

5

5 Promotiefilm verspreiden

De promotiefilms die wij maken zijn ready to publish. Dat betekent dat je je video aangeleverd krijgt inclusief ondertiteling, thumbnail, titel, tekst en hashtags. Al die dingen zorgen ervoor dat je reclamefilm online opvalt en goed vindbaar is (SEO). Het enige wat je hoeft te doen is kopiëren, plakken en uploaden. Als je wilt, regelen wij ook het uploaden voor je.

Samenwerken?

Interesse om met ons samen te werken? Te gek! Laat ons weten waarmee we je kunnen helpen.

Deel je uitdaging

Waarom een reclamefilm laten maken door Fideo?

Waarom zou je je reclamefilm laten maken door ons? Wij weten wel waarom 😉

👉 Een doordachte, doelgerichte manier van video’s maken
Wij helpen je om geweldige resultaten te behalen, met video marketing. We zijn dan ook geen videoproductiebedrijf, maar een bureau voor videomarketing. Welk doel jij wilt bereiken, is het uitgangspunt bij alles wat wij voor je doen.

👉 Opvallende, gewaagde, out of the box ideeën
Wij bezitten de creativiteit om samen met jou opvallende, gewaagde en out of the box ideeën te bedenken. Met die ideeën val je op én behaal je je doelen.

👉 Altijd en overal samenwerken via de cloud
We kunnen altijd en overal met elkaar samenwerken, want al onze bestanden staan in de cloud. Het projectplan, scenario en draaiboek staan in Google Drive. De tussentijdse versies staan op Vimeo. En de definitieve versie leveren we aan via WeTransfer.

95% v/d video marketeers is van plan om hun uitgaven aan video in 2020 gelijk te houden of te verhogen
Wyzowl – Video Marketing Statistics 2020

👉 Je promotievideo is ready to publish
Je ontvangt je promotievideo inclusief een thumbnail, titel, tekst en tags. Je hoeft bij het publiceren weinig anders te doen dan kopiëren, plakken en uploaden. En ook dat kun je aan ons overlaten.

👉 Je promotievideo is online goed vindbaar
We verwerken in de titel en de beschrijving van de video relevante zoektermen. Hierdoor – en omdat we standaard ondertiteling toevoegen – kan Google makkelijk achterhalen waar je video over gaat en is ie online goed vindbaar.

👉 Een groeiende bibliotheek met kennis- en how to video’s
Wil jij je kennis over videoproductie, videostrategie, video advertising en videomarketing vergroten? Bekijk dan onze kennis en how to video’s op YouTube. We maken voortdurend nieuwe video’s om je verder te helpen.

👉 Jouw videomarketing afdeling
Wat zijn je marketing- en communicatiedoelstellingen voor de komende periode? En hoe kan video helpen om die doelen te bereiken? We denken hier graag over mee. Beschouw ons dan ook als je videomarketing afdeling, maar dan buiten de deur.

👉 Je promotiefilm wordt gemaakt tegen een vaste prijs
Wat gaat een promotiefilm maken kosten? Je weet het meteen als je van ons een offerte krijgt. Hierin staat een fixed price. Zo kom je achteraf nooit voor verrassingen te staan. Wel zo prettig.

Sammy Slot

Rode Kruis | online redacteur

‘Hoe ga ik van een creatief idee, waarbij we aandacht besteden aan de mentale gezondheid van jongeren, naar een volledig uitgewerkte campagne binnen één week?

Dit was het vraagstuk waar ik jullie voor benaderde. Omdat ik in mijn eentje eerst alles los aan het regelen was (locatie, filmplan, cameraman) werd ik best een beetje nerveus met een naderende deadline. Toen ik dat aangaf bij mijn collega Hugo, raadde hij Fideo aan: ‘Daar zit alles onder één dak’.

Het was zo last minute, dat ik me niet kon voorstellen dat het ging lukken. Maar jullie waren heel flexibel en enthousiast. We konden gelijk snel schakelen en daar was ik super blij mee. Écht een enorme opluchting. 

Na de intake hadden we maar 3 dagen tot de draaidag. Ik had een heel fijn gevoel bij jullie en kon het daardoor goed uit handen geven. In die korte tijd hebben jullie alles geregeld, van een passende locatie tot het maken van het draaiboek. Zo kon ik me focussen op het creatieve proces en het regelen van de attributen. 

Tijdens de draaidag was ik blij verrast met alle spullen die jullie mee hadden. Voldoende verborgen camera’s in het midden van winkelcentrum Hoog Catharijne, om het telefoonhokje goed vast te leggen. En zelfs het geluidseffect voor de telefoon werd geregeld! Vooral de mobiele regiekamer was een aangename verrassing. Zo kon ik op afstand toch goed de gesprekken meekrijgen van de bellers en de Rode Kruis-psycholoog. Ideaal!

Na de draaidag moest in drie dagen de montage staan. Dat jullie zelfs zo flexibel waren dat  jullie de weekenden en avonden doorwerkten, was ontzettend fijn. Volgens mij hebben jullie er alles aan gedaan om de heftige deadline te halen. En dat zie je in het resultaat! De reacties op de video waren allemaal warm en positief. Inmiddels is ‘ie ruim 50.000 keer bekeken!

Kortom, vaak heb je campagnes die maanden en maanden voorbereiding vergen. Dat je met een leuk idee en een enthousiast team om je heen in zo’n korte tijd (een week!) samen iets voor elkaar kunt boksen, vind ik echt heel gaaf om te zien! Zonder het enthousiaste team van Fideo was dat zeker niet gelukt. Het is echt een project waar ik trots op ben!’

Lees meer

Bas de Niet

H.N. Werkman Stadslyceum

Toen Bas de Niet van het Stadslyceum ons belde, was hij erg duidelijk: ‘Wij willen geen docent of teamleider die op camera een standaard praatje houdt. Wij moeten het niet vertellen, de kinderen moeten het vertellen. En vooral laten zien.’

Bas vertelde dat er de afgelopen jaren structureel meer aanmeldingen zijn dan beschikbare plekken. Met als gevolg dat tientallen leerlingen per jaar worden uitgeloot. ‘Alle 5 video’s en de animatie helpen ons om die positie te behouden. Dat we niet verlegen komen te zitten om kinderen.

Wat ik knap vind aan het hele plan, is dat het goed aansluit bij de belevingswereld van kinderen. En het roept emotie op. Je eerste jaar in 60 seconden bijvoorbeeld. Nieuwe lessen, nieuwe school, spannend allemaal. Die film is heel erg raak.

Een ouder reageerde: ‘Heel leuk en inspirerend. Ook in vergelijking met andere scholen (zijn ons aan het oriënteren voor de jongste). Heel enthousiasmerend!’

Maar ook onder personeel heeft het iets losgemaakt: ik proef trots. Bij collega’s, bij de directeur. De school wordt zó mooi afgebeeld.

Wij zijn heel tevreden over het resultaat. Het zijn erg aansprekende video’s die er uitspringen vergeleken met andere scholen. Ik verwacht dat we hiermee een voorbeeld zijn. Dat die scholen denken: dit is wel erg flitsend, hier moeten wij ook iets meer aan doen.’

Lees meer

Rosan van der Tuuk

Roamler | marketing communications specialist

‘Het resultaat is gaaf en van hoge kwaliteit. We zaten onder redelijke tijdsdruk en dan ook nog tijdens corona. Zelfs met de getroffen maatregelen is het een hoogwaardig filmpje geworden dat hopelijk nog jaren mee kan. De feedback binnen ons bedrijf was ook zeer positief. Smaakt naar meer!’

We hebben de video ingezet op onze interne kanalen (onboarding, nieuwsbrieven, pushberichten) om onze nieuwe en reeds bestaande crowd van Klusmannen te activeren en enthousiasmeren. De volgende stap is extern gebruik; adverteren voor nieuwe Klusmannen!

We zagen dat onze Klusmannen actiever werden en dat was mooi, want Centraal Beheer lanceerde een grootschalige campagne voor Klushulp waardoor er meer klus aanvragen voor de Klusmannen binnenkwamen. Onze klussers gingen enthousiast aan het werk, mede dankzij de gezellige beeldvorming van deze video!

De samenwerking met jullie verliep hartstikke soepel. Jullie hebben ons goed begeleid in het creatieve proces en ons er te allen tijde bij betrokken gehouden: van het uitschrijven van het script tot de daadwerkelijke productie. Alles tot in de puntjes verzorgd en willing to take the extra mile.’

Lees meer

Veerle Elings

Hogeschool van Arnhem en Nijmegen | content & community officer

‘We zijn ontzettend blij met de video’s voor de introductieweek. We hebben heel veel positieve reacties gehad. Van studenten, maar ook van het management en wervingsteams van nieuwe studenten.

Ook waren wij verrast door de hoge betrokkenheid bij de video’s. Want van de 14 klassen en 360 eerstejaars, hebben 280 een filmpje van zichzelf ingestuurd. 

We hebben studenten punten gegeven voor het opnemen van hun video, maar nog meer punten voor het kijken van de instructiefilm over Alluris (studie-informatiesysteem, red.). Dat is een belangrijke, omdat ze goed overweg moeten kunnen met het programma. De klas met de meeste punten heeft een pizza-avondje in het park gewonnen. Dus op een gegeven moment zaten ze daar met 40 pizzadozen in Park Sonsbeek in Arnhem.’

Lees meer

Erik Karst

Erik Karst Fotografie

‘Niet normaal jongens, mijn kont zit vol met veren… Ik denk dat ik morgen even een bezoekje aan de dokter moet brengen. Met andere woorden: we hebben samen iets fantastisch gemaakt’

Deze veren (complimenten) zijn natuurlijk net zo goed voor jullie. Alles wat ik inhoudelijk terug krijg aan complimenten, naast ‘mooi’, ‘tof’ en ‘gaaf’, is precies wat ik wilde uitdragen. Deze film gaat ongetwijfeld nog mooie dingen brengen. Het was een TOP avontuur om met jullie samen te werken en het eindresultaat is EPIC.’ 🔥👏

Lees meer

Eric Peterse

Saturn Petcare | hoofd P&O

‘Ons grote voorbeeld was de werken bij film van Bolletje. Wij hadden het niet verwacht, maar we vinden onze eigen film nóg gaver!’

Na oplevering werden alle video’s gepresenteerd tijdens een kwartaalmeeting, ten overstaan van het personeel. Eric: ‘We hebben van de 5 video’s wel 3 keer flink applaus gehad. Mensen waren super enthousiast.’

Met het maken van de video’s voor employer branding wilden we Saturn Petcare van zijn beste kant laten zien, maar wel gebaseerd op de werkelijkheid. Dat is volgens recruiter Jenny Rorije goed gelukt. ‘Eén iemand zei – na onlangs aangenomen te zijn: de gezelligheid, die informele sfeer uit de film, die proef ik terug op de werkvloer. Da’s natuurlijk supergaaf. Dat je de cultuur probeert te vangen in een film en die in de werkelijkheid ook gevoeld wordt.’

Lees meer

Joost Wijnberger

De VoorzieningenWijzer | Manager Propositie & Compliance

‘Het is best ingewikkeld om kort uit te leggen wat De VoorzieningenWijzer precies doet. 

Daarnaast zijn we vrij goed in uitgebreid vertellen, maar daar is lang niet altijd ruimte voor.

Dus, hoe vat je het samen? Op een manier dat het mensen aanspreekt? En ze denken: ik wil de rest ook weten. In plaats van: het wordt me te lang, ik haak af.

Het voelde heel logisch om te kiezen voor animatie. Om ons verhaal visueel en aantrekkelijk te maken.   

Wat mij met name opviel, was de vaart waarmee het productieproces verliep. Dat wij bij tussentijdse deadlines weleens dachten: oeh, dan al? Terwijl, als je erop terugkijkt, het heel fijn was dat er lekker veel snelheid in zat. Als je veel tijd neemt, dan ga je schaven, schaven en nog verder schaven. Terwijl dat toch een keer moet stoppen. Door het tempo zakten we niet weg en bleef de energie hoog. 

Ik heb daar een heel goed gevoel aan overgehouden. Dat zat ‘m ook in het hele prettige contact. Redelijk no-nonsense, meedenkend, met verstand van zaken. Jullie bewogen met ons mee, maar niet eindeloos, wat ook weer de vaart erin hield. Het is knap dat jullie het voor elkaar kregen dat wij iedere keer met zin een overleg ingingen. Dat wij dachten: o’, leuk! Weer een overleg met Fideo over onze animaties. Dat is iets heel simpels, maar uiteindelijk wel een belangrijk ingrediënt voor een mooi resultaat.

Het eindresultaat ben ik heel blij mee. Het past heel goed bij wat we willen uitstralen met De VoorzieningenWijzer: toegankelijk, vriendelijk en menselijk. Dat komt terug in de sfeer van de animatie, de toon en allemaal elementjes en beweginkjes. 

Onze projectmanagers gebruiken de animatie onder andere om De VoorzieningenWijzer te introduceren bij nieuwe gemeenten. Zij geven aan: het is nu zoveel duidelijker in zoveel minder tijd. Waar we vroeger een powerpoint van 10-15 slides gebruikten en 20 minuten aan het praten waren – met gemak, laten we nu de animatie zien. Hierdoor komen we makkelijk en snel in 2,5 minuut tot de kern van ons verhaal. 

Door de animatie ook online te gebruiken, hebben we het bereik van onze kernboodschap sterk vergroot. Dat lukt op geen enkele manier zo goed als met deze animatie.’

Lees meer

Promotiefilm laten maken?

Neem contact op en vertel ons over jouw uitdaging