Promotiefilm
laten maken

Promotiefilm laten maken voor een
hogere omzet en naamsbekendheid.

PROMOTIEFILM LATEN MAKEN VOOR EEN HOGERE OMZET EN NAAMSBEKENDHEID

Waarom wil je een promotiefilm laten maken?

Wil jij een promotiefilm laten maken om een hogere omzet en een grotere naamsbekendheid te behalen? Bijvoorbeeld voor een product, dienst of je organisatie in het algemeen?

Je hebt vast wel een idee wat je wilt vertellen, en wat je wilt laten zien. Maar simpelweg usp’s en producteigenschappen oplepelen is niet voldoende. 

Hoe maak je nou een promotiefilm die je doelgroep raakt? Die de kijker zo enthousiast maakt, dat ie over je gaat praten? En voor jou kiest?

Wij helpen je hiermee. Wij bedenken, samen met jou, een gedurfd en gewaagd idee. Want in een wereld waarin het aanbod aan video alleen maar toeneemt, is het niet voldoende om een standaard promotiefilmpje te maken.

Als ie af is, lanceren we je promotiefilm om geweldige resultaten te bereiken. Dat kan organisch, maar ook met video advertising.

MAAK EEN
AFSPRAAK MET ALEXANDAR

Benieuwd hoe wij je kunnen helpen met het maken van een promotiefilm? Maak een afspraak met me of stel een vraag. 

Commercial
Bekijk hier de STER commercial die we hebben gemaakt voor MarketingOost.

Samenwerken?

Interesse om met ons samen te werken? Te gek! Laat ons weten waarmee we je kunnen helpen.

Wat zijn de voordelen van een promotiefilmpje?

De meeste marketing professionals (86%) maken gebruik van video marketing als marketing tool, blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van Wyzowl. Niet zomaar, want een promotiefilm laten maken levert je een hogere omzet en een grotere naamsbekendheid op. Het onderzoek van Wyzowl ondersteunt deze voordelen:

  • 86% v/d video marketeers zegt dat video hen heeft geholpen om leads te genereren
  • 81% v/d video marketeers zegt dat video heeft gezorgd voor een hogere omzet
  • 87% v/d video marketeers zegt dat video, in het algemeen, zorgt voor een goede return on investment (ROI)

Een promotiefilm laten maken heeft meer voordelen, want het vergroot de traffic naar je website en verlengt de tijd dat een bezoeker spendeert op een pagina. Deze zogeheten dwell time is weer goed voor je online vindbaarheid (SEO).

PROMOTIEfilm maken in 5 stappen

1

Promotiefilm bedenken 🧠

De eerste stap bij een promotiefilm maken is het bedenken van een goed, gewaagd en gedurfd idee. Het aanbod aan online video is gigantisch én groeiende. Tijdens een creatieve sessie bedenken we samen hoe jij gaat opvallen. De beste ideeën presenteren we aan je in een scenario.

2

Promotiefilm voorbereiden 💪

De tweede stap bij een promotiefilm maken is de voorbereiding van de draaidagen. We regelen alle spullen, casten acteurs en actrices, stemmen het draaiboek met je af en laten (als we hiervoor kiezen) de voice-over inspreken door een stemacteur.

3

Promotiefilm filmen 🎬

Jij bent natuurlijk van harte welkom op de set! Kun je op het scherm van de regisseur gelijk meekijken wat voor plaatjes we schieten. Met onze grote range aan apparatuur maken we videoproducties van alle niveaus: van low-, mid- tot high-end.

4

Promotiefilm monteren 🧩

De tussentijdse versies van je promotiefilmpje ontvang je via Vimeo. Hiermee kun je snel en simpel online feedback geven. De definitieve versie ontvang je in alle gewenste afmetingen en formaten. Handig, want zo kun je je promotiefilm op iedere social media in de meest optimale vorm aan je doelgroep tonen.

5

Promotiefilm verspreiden 🚀

De promotiefilms die wij maken zijn ready to publish. Dat betekent dat je je video aangeleverd krijgt inclusief ondertiteling, thumbnail, titel, tekst en hashtags. Al die dingen zorgen ervoor dat je reclamefilm online opvalt en goed vindbaar is (SEO). Het enige wat je hoeft te doen is kopiëren, plakken en uploaden. Als je wilt, regelen wij ook het uploaden voor je.

Samenwerken?

Interesse om met ons samen te werken? Te gek! Laat ons weten waarmee we je kunnen helpen.

Waarom een reclamefilm laten maken door Fideo?

Waarom zou je je reclamefilm laten maken door ons? Wij weten wel waarom 😉

👉 Een doordachte, doelgerichte manier van video’s maken
Wij helpen je om geweldige resultaten te behalen, met video marketing. We zijn dan ook geen videoproductiebedrijf, maar een bureau voor videomarketing. Welk doel jij wilt bereiken, is het uitgangspunt bij alles wat wij voor je doen.

👉 Opvallende, gewaagde, out of the box ideeën
Wij bezitten de creativiteit om samen met jou opvallende, gewaagde en out of the box ideeën te bedenken. Met die ideeën val je op én behaal je je doelen.

👉 Altijd en overal samenwerken via de cloud
We kunnen altijd en overal met elkaar samenwerken, want al onze bestanden staan in de cloud. Het projectplan, scenario en draaiboek staan in Google Drive. De tussentijdse versies staan op Vimeo. En de definitieve versie leveren we aan via WeTransfer.

88% v/d consumenten is na het kijken van een video overtuigd geraakt om een product te kopen of van een dienst gebruik te maken

Wyzowl – Video Marketing Statistics

👉 Je promotievideo is ready to publish
Je ontvangt je promotievideo inclusief een thumbnail, titel, tekst en tags. Je hoeft bij het publiceren weinig anders te doen dan kopiëren, plakken en uploaden. En ook dat kun je aan ons overlaten.

👉 Je promotievideo is online goed vindbaar
We verwerken in de titel en de beschrijving van de video relevante zoektermen. Hierdoor – en omdat we standaard ondertiteling toevoegen – kan Google makkelijk achterhalen waar je video over gaat en is ie online goed vindbaar.

👉 Een groeiende bibliotheek met kennis- en how to video’s
Wil jij je kennis over videoproductie, videostrategie, video advertising en videomarketing vergroten? Bekijk dan onze kennis en how to video’s op YouTube. We maken voortdurend nieuwe video’s om je verder te helpen.

👉 Jouw videomarketing afdeling
Wat zijn je marketing- en communicatiedoelstellingen voor de komende periode? En hoe kan video helpen om die doelen te bereiken? We denken hier graag over mee. Beschouw ons dan ook als je videomarketing afdeling, maar dan buiten de deur.

👉 Je promotiefilm wordt gemaakt tegen een vaste prijs
Wat gaat een promotiefilm maken kosten? Je weet het meteen als je van ons een offerte krijgt. Hierin staat een fixed price. Zo kom je achteraf nooit voor verrassingen te staan. Wel zo prettig.

Onze klanten over Fideo

‘Dat je met een enthousiast team in zo’n korte tijd iets voor elkaar kunt boksen, vind ik echt heel gaaf om te zien’, aldus Sammy Slot, content creator bij het Rode Kruis. We hebben Sammy en andere klanten als Maike en Erik gevraagd hoe zij kijken naar onze samenwerkingen en de resultaten die we hebben behaald. Hun testimonials lees je hieronder:

Chahin Derna

Rode Kruis | content creator

Het idee voor de video lag al even op de plank, maar toen het erop aankwam moest het toch ineens binnen een maand gebeuren. Ik hoorde toen dat jullie met mijn collega Sammy een hele mooie video ter sprake binnen een week hebben neergezet. Dus ik dacht: ‘Ik probeer het gewoon.’ 

‘Alexandar belde me meteen. Vanaf toen verliep de samenwerking heel fijn en soepel. Er werd duidelijk afgesproken wanneer ik iets moest aanleveren. Ik werd regelmatig op de hoogte gehouden en als er geschakeld moest worden ging dat supersnel.’

‘Ik ben het meest blij met de opnamedag zelf. Van mezelf kan ik soms best wel verlegen zijn. Maar binnen een half uur was ik helemaal op mijn gemak. Dat is te danken aan hoe iedereen me behandelde. Alexandar had nog havermelk voor me gehaald, voor in de koffie. Ik was op mijn gemak omdat jullie zo open zijn en aan mij lieten merken: ‘Hey, je mag er zijn en dit is een veilige zone waarin je jezelf kan zijn.’ En denk dat je in de video kan zien dat ik het goed naar mijn zin heb. 

‘Op dit moment staat de video 1 dag online en hebben we 600 views. Vergeleken met andere video’s de afgelopen tijd is dat heel hard gegaan. Het is gedeeld op onze social media en niet geadverteerd, dus dat bereik is allemaal organisch. In de reacties laten mensen al weten dat ze het onderwerp interessant vinden en hoe goed de video in elkaar zit.’

Lees meer

Bo Speich

Marketing Adviseur | Slachtofferhulp Nederland

“Wat ik heel prettig vind aan de samenwerking met Fideo, is dat ze echt oog hebben voor iedereen – niet alleen voor ons als klant, maar ook voor de mensen die deelnemen aan de video’s, zoals onze medewerkers of slachtoffers. Iedereen voelt zich op hun gemak, en dat zie je terug in de kwaliteit van de video’s. Dat maakt echt een groot verschil.”

“Onze uitdaging was om onze uitgebreide en soms complexe informatie toegankelijker te maken. We hadden bijvoorbeeld een lange tekst over lotgenotencontact, wat lastig uit te leggen is. Fideo heeft dit vertaald naar een explainer video, waardoor de informatie nu veel duidelijker is. ‘We kunnen die video nu ook delen met partners en externen. Het maakt echt een groot verschil.’ Dankzij hun aanpak hebben we inmiddels meer dan een miljoen views behaald, met indrukwekkende resultaten zoals een uitkijkpercentage van 66%.”

“Wat ik ook waardeer, is hun professionele communicatie en duidelijke projectplannen. ‘De verwachtingen werden goed gemanaged en de draaidagen waren heel positief. Zelfs bij lange dagen voelde alles heel goed georganiseerd.’ Daarnaast zijn ze flexibel en snel: video’s worden altijd ruim op tijd opgeleverd, zonder in te boeten op kwaliteit. Dat geeft ons ruimte om snel te schakelen en eventuele extra projecten op te pakken.”

“Ik zou Fideo zeker aanraden aan organisaties die complexe materie makkelijk willen maken. Ze combineren professionaliteit met een warme, bijna vriendschappelijke samenwerkingsstijl. Of je nu een non-profit, overheidsinstantie of contentmanager bent, Fideo zorgt voor video’s die niet alleen informeren, maar ook echt impact maken.”

Lees meer

Veerle Elings

Hogeschool van Arnhem en Nijmegen | content & community officer

‘We zijn ontzettend blij met de video’s voor de introductieweek. We hebben heel veel positieve reacties gehad. Van studenten, maar ook van het management en wervingsteams van nieuwe studenten.

Ook waren wij verrast door de hoge betrokkenheid bij de video’s. Want van de 14 klassen en 360 eerstejaars, hebben 280 een filmpje van zichzelf ingestuurd.

We hebben studenten punten gegeven voor het opnemen van hun video, maar nog meer punten voor het kijken van de instructiefilm over Alluris (studie-informatiesysteem, red.). Dat is een belangrijke, omdat ze goed overweg moeten kunnen met het programma. De klas met de meeste punten heeft een pizza-avondje in het park gewonnen. Dus op een gegeven moment zaten ze daar met 40 pizzadozen in Park Sonsbeek in Arnhem.’

Lees meer

Esme Salomons

Careyn | projectleider leren en ontwikkelen

‘Hoe organiseer je een livestream als dit niet je expertisegebied is? Hoe pak je het aan zonder dat het een tijdrovend proces wordt? 

De technische kant van onze stream moest perfect verlopen. Het liefst zonder dat ik me daar in hoefde te verdiepen. Of verantwoordelijkheid in hoefde te nemen.  

Via via kwam ik bij Fideo terecht. Wellicht niet heel logisch, omdat wij in Utrecht zitten en Fideo in Zwolle. Maar de kennis en persoonlijke benadering zorgden bij mij voor vertrouwen vanaf het allereerste contact. 

Het probleem ging meteen van heel groot naar heel klein. Er werden goede vragen gesteld, er werd met ons meegedacht. Hierdoor verdwenen mijn zorgen – ik kon het echt loslaten. Waarna ik mij kon focussen op de inhoud. 

Ook tijdens de productiedag – toen er even wat dingen anders liepen – stond het team er. Fideo zag tijdig dat er iets anders verliep, heeft mij ter plekke geïnformeerd en is het direct gaan oplossen. Snel daarna kreeg ik de terugkoppeling: Esme, het is geregeld. Voor mij een opluchting en bevestiging dat dit de juiste partij voor ons was.

De livestream verliep vlekkeloos. 


Er waren uiteindelijk 100 van de 150 genodigden aanwezig. Als we een fysiek evenement hadden gehad, dan zouden ook niet alle 150 aanwezig zijn, omdat mensen altijd zitten met hun planning en andere prioriteiten.

Al met al vind ik het team van Fideo heel prettig – er was op persoonlijk vlak echt een klik. Ik heb er geen omkijken naar gehad en Fideo heeft mij ontzorgd op een gebied waar ik geen kennis van heb. 

Dit was voor mij een heel geslaagd evenement én een geslaagde samenwerking!’

Lees meer

Eric Peterse

Saturn Petcare | hoofd P&O

‘Ons grote voorbeeld was de werken bij film van Bolletje. Wij hadden het niet verwacht, maar we vinden onze eigen film nóg gaver!’

Na oplevering werden alle video’s gepresenteerd tijdens een kwartaalmeeting, ten overstaan van het personeel. Eric: ‘We hebben van de 5 video’s wel 3 keer flink applaus gehad. Mensen waren super enthousiast.’

Met het maken van de video’s voor employer branding wilden we Saturn Petcare van zijn beste kant laten zien, maar wel gebaseerd op de werkelijkheid. Dat is volgens recruiter Jenny Rorije goed gelukt. ‘Eén iemand zei – na onlangs aangenomen te zijn: de gezelligheid, die informele sfeer uit de film, die proef ik terug op de werkvloer. Da’s natuurlijk supergaaf. Dat je de cultuur probeert te vangen in een film en die in de werkelijkheid ook gevoeld wordt.’

Lees meer

Coniek Meijer

provincie Overijssel | traffic manager media

‘95% van de sollicitanten refereerde in hun sollicitatiebrieven en -gesprekken aan de wervingsvideo.’

Theo Sikkema, collega van Coniek, vult aan: ‘Nagenoeg alle kandidaten gaven tijdens de gesprekken aan door de video een goed beeld van de vacature te hebben gekregen. En dat de video sterk bijdroeg aan hun motivatie om te solliciteren. Mooi! 5 weken na het delen van de video is de vacature vervuld.’

Lees meer

Sammy Slot

Rode Kruis | content creator

‘Hoe ga ik van een creatief idee, waarbij we aandacht besteden aan de mentale gezondheid van jongeren, naar een volledig uitgewerkte campagne binnen één week?

Dit was het vraagstuk waar ik jullie voor benaderde. Omdat ik in mijn eentje eerst alles los aan het regelen was (locatie, filmplan, cameraman) werd ik best een beetje nerveus met een naderende deadline. Toen ik dat aangaf bij mijn collega Hugo, raadde hij Fideo aan: ‘Daar zit alles onder één dak’.

Het was zo last minute, dat ik me niet kon voorstellen dat het ging lukken. Maar jullie waren heel flexibel en enthousiast. We konden gelijk snel schakelen en daar was ik super blij mee. Écht een enorme opluchting. 

Na de intake hadden we maar 3 dagen tot de draaidag. Ik had een heel fijn gevoel bij jullie en kon het daardoor goed uit handen geven. In die korte tijd hebben jullie alles geregeld, van een passende locatie tot het maken van het draaiboek. Zo kon ik me focussen op het creatieve proces en het regelen van de attributen. 

Tijdens de draaidag was ik blij verrast met alle spullen die jullie mee hadden. Voldoende verborgen camera’s in het midden van winkelcentrum Hoog Catharijne, om het telefoonhokje goed vast te leggen. En zelfs het geluidseffect voor de telefoon werd geregeld! Vooral de mobiele regiekamer was een aangename verrassing. Zo kon ik op afstand toch goed de gesprekken meekrijgen van de bellers en de Rode Kruis-psycholoog. Ideaal!

Na de draaidag moest in drie dagen de montage staan. Dat jullie zelfs zo flexibel waren dat  jullie de weekenden en avonden doorwerkten, was ontzettend fijn. Volgens mij hebben jullie er alles aan gedaan om de heftige deadline te halen. En dat zie je in het resultaat! De reacties op de video waren allemaal warm en positief. Inmiddels is ‘ie ruim 50.000 keer bekeken!

Kortom, vaak heb je campagnes die maanden en maanden voorbereiding vergen. Dat je met een leuk idee en een enthousiast team om je heen in zo’n korte tijd (een week!) samen iets voor elkaar kunt boksen, vind ik echt heel gaaf om te zien! Zonder het enthousiaste team van Fideo was dat zeker niet gelukt. Het is echt een project waar ik trots op ben!’

Lees meer

Rosan van der Tuuk

Roamler | marketing communications specialist

‘Het resultaat is gaaf en van hoge kwaliteit. We zaten onder redelijke tijdsdruk en dan ook nog tijdens corona. Zelfs met de getroffen maatregelen is het een hoogwaardig filmpje geworden dat hopelijk nog jaren mee kan. De feedback binnen ons bedrijf was ook zeer positief. Smaakt naar meer!’

We hebben de video ingezet op onze interne kanalen (onboarding, nieuwsbrieven, pushberichten) om onze nieuwe en reeds bestaande crowd van Klusmannen te activeren en enthousiasmeren. De volgende stap is extern gebruik; adverteren voor nieuwe Klusmannen!

We zagen dat onze Klusmannen actiever werden en dat was mooi, want Centraal Beheer lanceerde een grootschalige campagne voor Klushulp waardoor er meer klus aanvragen voor de Klusmannen binnenkwamen. Onze klussers gingen enthousiast aan het werk, mede dankzij de gezellige beeldvorming van deze video!

De samenwerking met jullie verliep hartstikke soepel. Jullie hebben ons goed begeleid in het creatieve proces en ons er te allen tijde bij betrokken gehouden: van het uitschrijven van het script tot de daadwerkelijke productie. Alles tot in de puntjes verzorgd en willing to take the extra mile.’

Lees meer

Wanneer zijn wij een match?

✅ Je bent een marketing-, communicatie- of HR-professional
✅ Je werkt bij een betekenisvolle organisatie (corporate, MKB+, overheid, onderwijs, non profit)
✅ Je gelooft in de kracht van video en videomarketing
✅ Je hebt naast budget ook de tijd om samen aan jouw video’s te werken
✅ Je hebt de guts om het anders te doen dan de rest van jouw markt

Het maakt niet uit of je:

😊 Je 1e of 100e video laat maken
😄 Ervaring hebt met videomarketing of niet
🙂 Bij ons om de hoek zit of op 2 uur rijden

Ons niet bellen als je:

❌ Bij 5 partijen offertes opvraagt en uit bent op de goedkoopste deal. Wij zijn geen kiloknaller
❌ Graag op safe speelt en binnen de lijntjes kleurt

PROMOTIEFILM LATEN MAKEN?

NEEM CONTACT OP en vertel ons meer over je uitdaging

Veelgestelde vragen

  • We hebben sinds 2012 honderden promotiefilms gemaakt. Als we kijken naar de belangrijkste redenen om dit te doen, dan is dit de volgende top 3:

    1 – een nieuw product/dienst lanceren
    2 – hogere naamsbekendheid van een product/dienst
    3 – meer verkopen van een product/dienst
  • We hebben promotiefilms gemaakt voor € 2.500, 5.000, maar ook voor meer dan € 20.000. De prijs van een promotiefilm is afhankelijk van meerdere factoren.
  • Als het moet, kunnen we heel snel. De kortst mogelijke doorlooptijd is ongeveer een week. Maar dat doen we alleen als het echt moet, want het creatieve proces is erbij gebaat als we onze ideeën in de week kunnen leggen. Gemiddeld is de doorlooptijd zo’n 5-6 weken.